Popularyzacja internetu oraz rozwój technologi webowych otwiera nowe drzwi do zarabiania za pomocą sieci internetowej. Kiedyś aby posiadać sklep internetowy trzeba było zatrudnić programistów, którzy go napiszą lub zlecić to specjalistycznej firmie.

Popularyzacja internetu oraz rozwój technologi webowych otwiera nowe drzwi do zarabiania za pomocą sieci internetowej. Kiedyś aby posiadać sklep internetowy trzeba było zatrudnić programistów, którzy go napiszą lub zlecić to specjalistycznej firmie. Ceny projektowania i programowania zamykały sferę e-biznesu dla większości przedsiębiorców. Wynikało to z małej liczby osób posiadających odpowiednią wiedzę, braku gotowych rozwiązań oraz małej konkurencji wśród agencji interaktywnych. Na szczęście sytuacja na przestrzeni ostatnich lat diametralnie się zmieniła do tego stopnia, że nawet drobny przedsiębiorca może pozwolić sobie na inwestycję jaką jest sklep internetowy ale od czego zacząć przygodę z e-biznesem?

Najprostszą drogą do udanego e-biznesu jest otwarcie sklepu internetowego. Jeżeli już taki posiadasz w realnym świecie to w świecie wirtualnym również szybko się odnajdziesz. Rozszerzenie sklepu stacjonarnego o ten działający online to jedna z najlepszych inwestycji zarazem najtańszych. Jeżeli jednak zaczynasz od zera lub chcesz zmienić profil sprzedaży zachęcam do skorzystania z naszych kroków otwierania sklepu internetowego. Oczywiście zawsze możesz się poradzić specjalistów i z nimi analizować opłacalność inwestycji. Takich znajdziesz na przykład w wiodącej agencji sferze e-commerce Design Cart.

Analiza rynku

Przed rozpoczęciem czegokolwiek, przed wydaniem choćby jednej złotówki, należy przeanalizować rynek pod kątem tego czym chcemy handlować. Musimy ocenić siłę konkurencji jej przyjazność użytkownikowi. Musimy ocenić nasze zdolności marketingowe od strony finansowej. Jak konkurencja jest wyposażona w towar, czyli co oferuje swoim klientom. Ważne są też ceny musisz mieć takie aby móc konkurować, a zarazem żebyś mógł zarabiać na sprzedaży. To zmusza to poszukiwania atrakcyjnych cenowo hurtowni czy innych dostawców. Pamiętaj że Twoja konkurencja już przeszła przez te etapy i cały czas je dodatkowo doskonali.

Logistyka

Za nim zaczniesz sprzedawać musisz się zastanowić jak będziesz wysyłał towar swoim klientom. Najlepiej gdy dasz im kilka metod do wyboru. Logistyka to też miejsce składowania towaru. Osoby prowadzące sklep stacjonarny mają problem z głowy. Nowi przedsiębiorcy muszą posiadać lub wynająć małą powierzchnię magazynową, która pozwoli na przechowywanie produktów znajdujących się w sklepie internetowym. Logistyka to też odpowiednie pakowanie wysyłanych produktów. Złym pomysłem jest używanie kartonów po innych produktach, owijanie w gazetę i inne niechlujne rozwiązanie. Dobrym pomysłem jest zamówienie różnej wielkości kartonów i taśmy z powtarzanym logiem firmowym.

Tworzenie sklepu internetowego

Jeżeli te wszystkie etapy masz już za sobą czas na przejście do ostatniego, do budowy narzędzia które umożliwi Ci handel w sieci. Jest to sklep internetowy. Sklep internetowy zamawia się w agencja interaktywnych tworzących oprogramowanie e-commerce. Wybór odpowiedniej firmy rozpatruje się poprzez stosunek ceny do jakości. Ja wszędzie zresztą. Jakość ocenimy po istniejących już dokonaniach danej firmy. Znajdziemy je zawsze w portfolio. Sklep internetowy musi wyglądem przyciągać, a funkcjonalnością pomagać w zakupach. Jest to bardzo ważny etap, a potknięcia i niedopracowania wpływają na sprzedaż. Inspiracji możesz poszukać na przykład w tym portfolio.

Tworzenie e-biznesu składa się z trzech głównych etapów. Oczywiście pomiędzy nimi znajdzie się również wiele mniejszych zadań wynikających na przykład z profilu sprzedaży. Nowym przedsiębiorcom życzę wytrwałości.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here