Ostatnie miesiące każdego roku upływają w firmach pod znakiem porządkowania, zakupów i planowania. Dotyczy to również sprzętu komputerowego i peryferyjnego,  z którego korzystają pracownicy. Weryfikujemy nowe plany i potrzebne do ich realizacji zakupy. Kosztorysy, negocjacje z producentami i poszukiwania najlepszej opcji. Zwykle to również pytanie co z niepotrzebnymi w firmie laptopami? Czy można jeszcze je wykorzystać czy są wyłącznie odpadem, który poddać musimy utylizacji?

Zanim zapadną decyzję warto zebrać dane, które pozwolą podjąć je świadomie. Używane komputery mogą być w różnym stanie po zakończeniu eksploatacji w firmie. Parametry techniczne zwykle dostosowane są do zadań jakie pracownik realizował. Po kilku latach eksploatacji używany laptop firmowy będzie miał nieco starszej generacji podzespoły. To jednak może nie mieć znaczenia jeżeli zdecydujemy się używać go do nieco prostszych zadań. Małe uszkodzenia, starsze podzespoły można wymienić i stosunkowo niewielkim kosztem zyskać całkiem sprawne urządzenie. Jeżeli jednak definitywnie nie chcemy go w firmie pozostaje przynajmniej kilka sposobów na jego zagospodarowanie.

Laptopy służbowe w najlepszym stanie technicznym można przeznaczyć do sprzedaży. Rynek używanego sprzętu komputerowego obecnie rozwija się bardzo dynamicznie. Pandemii COVID19 i konieczność zmiany modelu pracy na zdalny wpłynęła na znaczny wzrost sprzedaży tego rodzaju sprzętu. Zainteresowanie jest więc ogromne więc sprzedaż przebiega szybko. Konieczne jest jednak właściwe przygotowanie urządzenia i wycena, która odpowiada realnym możliwością potencjalnych nabywców. A wpływa na nią kilka kwestii, m.in. rodzaj podzespołów, stan techniczny i wygląd. Każde uszkodzenie, rysy na obudowie, braki mogą mocno zmniejszyć potencjalne zyski. Warto więc znaleźć partnera, który pomoże przejść ten proces. Selkea kompleksowo wspiera wymianę sprzętu komputerowego w firmach. Prowadzi audyt weryfikujący realny stan techniczny oraz wizualny, oszacuje wartość i usunie dane wrażliwe firmy – dotychczasowego posiadacza sprzętu. Jako pierwsza złoży również ofertę odkupu sprzętu. Może ułatwić proces i zaoszczędzić cenny czas pracowników

Niekompletne, uszkodzone laptopy służbowe pracowników również mogą trafić do sprzedaży. Niekiedy wystarczy kilka prostych działań by naprawić wady. Niewielki nakład środków finansowych może się zwrócić z nawiązką. Nie przekreślaj więc ich od razu. Ostatecznie, jeżeli naprawa nie będzie możliwa pozostaje sprzedaż podzespołów. Klienci często poszukują części do swoich laptopów. Bywa, że osiągają one całkiem spore części na rynku sprzętu komputerowego poleasingowego czy używanego.

Ważnym elementem działań związanych z wycofaniem sprzętu komputerowego z eksploatacji jest jego audyt technicznym. Da on odpowiedzi tam gdzie nie jesteśmy pewni co zrobić i podpowie rozwiązania.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here