Prowadzisz sklep internetowy i chcesz konkurować z innymi firmami z branży ceną? To rozsądne posunięcie, bowiem wielu klientów zainteresowanych zakupem konkretnego produktu poszukuje go w jak najniższej cenie. Sprawdź więc, w czym przyda Ci się monitoring cen konkurencji.

Na czym polega monitoring cenowy konkurencji?

Monitoring cen konkurencji to rodzaj usługi świadczonej przez wyspecjalizowane firmy. Polega, zgodnie z nazwą, na monitorowaniu cen produktów konkurencyjnych przedsiębiorstw. Podczas realizacji usługi zbierane są aktualne dane na temat cen, ale również dostępności towarów. Profesjonalne narzędzia i specjaliści monitorują na bieżąco różne źródła: porównywarki cenowe, witryny handlowe, sklepy internetowe oraz serwisy aukcyjne, czyli wszystkie strony, na których prezentowane są ceny i sprzedawane są produkty.

Dla kogo jest monitoring cen konkurencji?

Usługa ta jest polecana właścicielom sklepów internetowych oraz przedsiębiorcom, którzy chcą stale „trzymać rękę na pulsie” w kwestii cen i dostępności towarów w kanałach e-commerce. Usługa ta pozwala im też na wychwycenie sprzedawców, którzy naruszają politykę cenową, a przez to psują rynek. Narzędzie to umożliwia również wychwycenie podmiotów, które za owymi sprzedawcami podążają.

Monitoring cen konkurencji sprawdzi się w przypadku firm, którzy mają wielu dystrybutorów i z tej przyczyny ręczne monitorowanie cen jest bardzo czasochłonne. Ponadto zmiany cen produktów mogą zdarzyć się nawet kilka razy w ciągu dnia. Samodzielne czuwanie przez kilka, a nawet kilkanaście godzin dziennie nad cenami towarów wymagałoby poświęcenia dużych środków finansowych oraz rąk do pracy. Dlatego monitoring cenowy przy użyciu profesjonalnych narzędzi jest tak przydatny.

Usługa ta jest polecana również producentom. Pozwala na ochronę marki i jej polityki cenowej poprzez monitorowanie kanałów e-commerce. Dzięki temu przedsiębiorca może wyeliminować szkodliwą konkurencję cenową.

Monitoring dostępności produktów – dlaczego warto skorzystać?

Poza monitorowaniem cen profesjonalne narzędzia umożliwiają też monitoring dostępności towarów w ofercie konkretnych sklepów. To umożliwia analizowanie i porównywanie dostępności produktów w różnych kanałach dystrybucji. Gdy okaże się, że dany towar jest niedostępny w konkretnym sklepie, można podjąć działania naprawcze. Analiza danych historycznych jest też bardzo przydatna ze względu na możliwość oceny sezonowości sprzedaży wybranych towarów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here