Pozycjonowanie jest to szereg różnych działań, których wspólnym celem jest podniesienie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Jednym z podstawowych działań tego typu jest tzw. link building – czyli pozyskiwanie linków do witryny pochodzących z zewnętrznych źródeł. Zmiany w algorytmach Google zmieniły jednak sposób, w jaki odnośniki są zdobywane – znaczenie ma obecnie nie ich ilość, ale przede wszystkim jakość.

Zasady link buildingu

Poza optymalizacją witryny, link building jest jedną z najczęściej stosowanych metod pozycjonowania stron internetowych. Dla robotów Google przez długi czas nie miało większego znaczenia pochodzenie czy jakość pozyskiwanych odnośników. Powszechną praktyką było więc spamerskie, zautomatyzowane linkowanie, przeprowadzane w celu sztucznego nabicia wartości PageRank. Zasady link buildingu uległy jednak znaczącej zmianie po wprowadzeniu algorytmu Pingwin.

Wyszukiwarka Google zaczęła od tej pory znacznie dokładniej oceniać linki przechodzące. Powstało także szereg różnych narzędzi, które wykrywają niedozwolone działania o wiele skuteczniej. Nadużywanie taktyk spamerskich może się wiązać z ukaraniem domeny i obniżeniem jej widoczności, a podejrzane odnośniki są całkowicie ignorowane. Obecnie kary spotykane są stosunkowo rzadko – Google praktycznie nie bierze pod uwagę linków nisko-jakościowych, generowanych przez automaty spamujące.

Jakościowy link building

Pozycjonowanie stron internetowych z zastosowaniem link buildingu, w niemal każdym przypadku opiera się na specyficznej manipulacji algorytmami Google. Dotyczy to praktycznie wszystkich działań content marketingowych, włącznie z tworzeniem artykułów sponsorowanych, współpracą z influencerami czy też praktykowaniem guest bloggingu. Aspekt ten wciąż ma jednak ostatecznie duży wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce.

Obecnie link building w największym stopniu opiera się na jakościowych działaniach marketingowych – trudniejszych i bardziej kosztownych, ale tym samym skuteczniejszych. Uwzględnia nie tylko content marketing oraz aktywność w sieci, ale też bardziej bezpośrednią współpracę z mediami i lokalnymi organizacjami. Kluczowe znaczenie ma również dywersyfikacja linków. Odnośniki powinny pochodzić ze zróżnicowanych źródeł, a ich profil powinien wyglądać możliwie naturalnie.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

W przypadku niemal każdej strony internetowej, najlepszym źródłem wartościowych odnośników są przede wszystkim powiązane branżowo z serwisem docelowym portale tematyczne. Artykuły publikowane na takich witrynach są bardzo dobrze oceniane przez Google, co przekłada się na wysoką wartość znajdujących się na nich odnośników.

Nie bez znaczenia pozostaje jednak dobra optymalizacja danego portalu pod kątem SEO, ilość linków prowadzących na promowaną stronę oraz możliwie jak największy ruch. Aby zweryfikować wpływ zdobytych linków na pozycjonowanie stron internetowych, można zastosować odpowiednie narzędzia lub zlecić wykonanie audytu SEO w profesjonalnej agencji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here