Jeżeli prowadzisz biznes oparty o sprzedaż internetową i szukasz firmy, która weźmie na siebie pozycjonowanie sklepu internetowego, na pewno zastanawia Cię ile może kosztować tego rodzaju usługa. Trudno o jedną odpowiedź, bo dużo zależy od sposobu działania danej agencji, ale można przeanalizować kilka elementów, które składają się na ostateczny koszt usługi.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Jedną z pierwszych czynności podejmowanych przez agencję interaktywną i wchodzącą w cennik pozycjonowania sklepów internetowych, będzie z pewnością przeprowadzenie audytu sklepu. Z jego wykonaniem wiąże się przede wszystkim poświęcony na to czas, ale często także wykorzystanie specjalistycznych narzędzi, w które agencja musiała wcześniej zainwestować. Do tego dochodzi także koszt mniej wymierny, związany z wiedzą agencyjną, która przekłada się na jakość formułowanych wniosków i zaleceń znajdujących się w audycie.

Audyt sklepu to jednak dopiero początek ciągu działań związanych z pozycjonowaniem sklepu. Wkrótce potem zaczynają się działania związane z optymalizacją, a te w przypadku rozbudowanych – a do takich należą sklepy internetowe (w tym te na skryptach Shoper, Prestashop, IAI czy Redcart) – mogą trwać naprawdę długo i wiązać się z regularnymi dodatkowymi pracami w przypadku poszerzania asortymentu lub na przykład zmian w algorytmie Google.

Pozycjonowanie sklepu to także praca z treścią

Wyszukiwarka Google zwraca dużą uwagę na treść stron. Nie wystarczy jednak zapełnienie jej powieloną treścią. W zależności od ceny za pozycjonowanie, agencja dostarcza wytyczne w kwestii modyfikacji lub rozbudowy treści, bądź sama nad nią pracuje. Tu warto zaznaczyć, że oszczędności nie są najlepszą drogą do uzyskania pożądanego efektu, tekst który pojawi się na stronie ma być dobry nie tylko dla samego Google, ale też dla ludzi.

W przypadku, gdy agencyjni specjaliści zajmujący się tworzeniem contentu, znają się na rzeczy, koszt tej składowej pozycjonowania rośnie. Warto przy tym zaznaczyć, że chodzi tu nie tylko o takie kwestie, jak użycie poprawnego języka i uwzględnienie głównych słów kluczowych, ale też znalezienie dodatkowych fraz, które także mogą pomóc w wyświetlaniu sklepu na większej liczbie zapytań w wyszukiwarce.

Koszty linkowania

Google regularnie usprawnia mechanizmy antyspamowe, co przekłada się na zwiększenie kosztów linkowania. Obecnie muszą być pozyskiwane z bezpieczniejszych i bardziej wiarygodnych dla wyszukiwarki źródeł, a to także wiąże się z większymi kosztami. Oszczędności na cenie oznaczają bądź zbyt ograniczone działania, bądź działania o podwyższonym poziomie ryzyka.

Cennik pozycjonowania sklepu

Jak widać na ceny za pozycjonowanie sklepów (o którym więcej znajdziesz na stronie https://widoczni.com/pozycjonowanie-sklepu-internetowego/) składa się kilka różnych elementów, a oszczędności mogą sprawić, że ucierpi na tym cały proces pozycjonowania. Przy dużych sklepach i w popularnych branżach kwoty mogą być dość wysokie i ważne, żeby traktować je jako inwestycję. Warto przy tym zauważyć, ze kwoty, które mogą sprawdzić się w niszowych branżach i przy małych stronach, dla sklepów utrudnią chociażby przebicie się do na widoczne w wynikach wyszukiwania miejsca. Z tego powodu lepiej unikać najtańszych ofert, natomiast przy droższych dokładnie wypytać, jaki zakres działań został wliczony w cenę.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here