We współczesnym świecie oprawa graficzna sprzedawanych produktów jest niemal tak samo ważna jak ich składniki, jakość i cena. Wiele osób chcąc nabyć jakiś produkt, bardzo często sprawdza jego parametry w sieci, również coraz to większą popularnością cieszą się zakupy bez wychodzenia z domu, czyli zakupy online. W związku z tym prezentacja produktów w witrynach internetowych i sam projekt graficzny strony www, mają niebagatelne znaczenie w zdobywaniu klienta. Dlatego warto poświęcić czas i środki na stworzenie profesjonalnej i dopasowanej do potrzeb klientów, oprawy graficznej dla naszych produktów.

Oczywiście, jeśli mamy umiejętności i środki, sami możemy zająć się otoczką graficzną dla naszych towarów i usług. Jednak w zdecydowanej większości przypadków lepiej zdać się na pomoc profesjonalnego grafika. I tutaj znowu pojawiają się dwie możliwości: możemy zatrudnić kogoś na tak zwany etat lub zawrzeć współpracę na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło. Każe z tych rozwiązań ma swoje plusy i wyboru powinniśmy dokonać po dokładnym przeanalizowaniu sytuacji. Jeśli będziemy mieli do wykonywania wiele projektów przez długi okres czasu ( na przykład gdy potrzebujemy coraz to nowych projektów plakatów na różne wydarzenia) warto zatrudnić grafika na stałe, co oczywiście wiąże się z kosztami pracowniczymi. Natomiast jeśli mamy jedno lub kilka zleceń do wykonania i nie przewidujemy ich większej ilość, lepiej zdecydować się na współpracę w ramach umów cywilnoprawnych.

Ale jakimi cechami powinien odznaczać się dobry grafik i gdzie go znaleźć? Moim zdaniem pierwszą cechą dobrego grafika jest umiejętność zaprezentowania swojej twórczości na własnej stronie internetowej. Profesjonalnego grafika możemy rozpoznać po estetycznej, dopracowanej i dobrze przemyślanej stronie www, powinna ona zawierać podstawowe informacje o nim samym oraz próbki jego prac. Przykładem jednej z takich osób może być grafik komputerowy https://marcinprojekt.com/, który posiada witrynę wykonaną w sposób kreatywny i ciekawy dla oka. Wybierając kogoś, kto potrafi sam siebie dobrze zareklamować, mamy pewność, że to samo zrobi dla nas.

Ale kompetencje dobrego grafika powinny być szersze niż profesjonalne wykonywanie szat graficznych stron internetowych, często zlecamy mu też zadania takie jak projektowanie logo i materiałów do druku, takich jak wizytówki czy ulotki reklamowe. Dlatego musi to być osoba sumienna, dokładna i potrafiące dostosować się do oczekiwań i wymagań klienta.

Czasami poszukiwania odpowiedniej osoby, która wykona dla nas pracę graficzną zdają się być bardzo trudne, ale warto poświęcić na to czas, bo dzięki temu będziemy mogli cieszyć się zamierzonymi efektami.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here