Jeśli nasz sprzęt Apple wykazuje jakiekolwiek wady, najlepszą decyzją jest zgłoszenie się z naszym problemem do sprzedawcy. Dlatego bardzo ważne jest, gdzie nasz sprzęt zakupimy. Chcą oszczędzić paręset złotych, możemy skorzystać z alternatywnych źródeł, zamiast udać się bezpośrednio do autoryzowanego sprzedawcy.

Te zaoszczędzone paręset złotych może jednak szybko przestać się opłacać, gdy okaże się, że nasz sprzęt ma jakąś usterkę i potrzeba będzie naprawa Apple.

Zgłaszanie usterek u autoryzowanego sprzedawcy

Po zakupie sprzętu Apple u autoryzowanego sprzedawcy (Premium Reseller, Reseller lub Apple Shop, a także oficjalna strona apple.com) mamy dostęp do autoryzowanego serwisu w ramach rękojmi oraz gwarancji. Jeśli usterki wynikają z wad fabrycznych, naprawa Apple przysługuje nam za darmo przez dwa lata od daty zakupu.

Jednak, gdy nasz sprzęt zepsuł się w wyniku naszego niedopatrzenia lub nieszczęśliwego wypadku, albo upłynęły już dwa lata od zakupu, za naprawę będziemy musieli zapłacić z własnej kieszeni . To oczywiście nic miłego, nikt nie lubi niepotrzebnie wydawać pieniędzy. Dlatego zdarza się często, że próbujemy na naprawie zaoszczędzić, co oznacza, że wybieramy nieautoryzowany serwis Apple. Czy to dobra decyzja? Oczywiście nie.

Naprawa Apple u przypadkowego sprzedawcy

W większości przypadków przy zakupie sprzętu Apple od przypadkowego sprzedawcy nie będzie nam przysługiwała gwarancja ani rękojmia Apple, a otrzymamy na przykład tak zwaną gwarancję rozruchową na tydzień czy miesiąc. Nie ma ona jednak żadnej mocy prawnej, a jest raczej umową “na wiarę”. 

Przypadkowy sprzedawca w żadnym wypadku nie jest ekspertem w dziedzinie sprzętu Apple, co oznacza, że urządzenie nie będzie w dobrych rękach podczas ewentualnej naprawy. Przy nieprofesjonalnej naprawie można uszkodzić inną część urządzenia i ogólnie pogorszyć jego stan.

Samozwańczy “ekspert od jabłek” może kupić tanią podróbkę w internecie i wystawić rachunek jak za oryginalną część, aby zmaksymalizować swój przychód. A podróbki, choć na pierwszy rzut oka wydają się identyczne, mogą na dłuższą metę powodować problemy różnej maści w całym urządzeniu i doprowadzić do jego ponownego uszkodzenia. 

Istnieje też możliwość, że sprzedawca po prostu nie podejmie się naprawy. Szczególnie w przypadku, jeśli zakupimy sprzęt używany, na przykład poprzez portal OLX czy Allegro. Wtedy będziemy musieli udać się do serwisu i wydać kolejne pieniądze. Jeśli wybierzemy autoryzowany serwis Apple, aby uniknąć ryzykownej próby naprawy przez kogoś nieprofesjonalnego, koszt naprawy może przewyższyć kwotę, jaką zaoszczędziliśmy, kupując sprzęt u przypadkowego sprzedawcy. I tu koło się zamyka.

Autoryzowany serwis Apple

W żadnym wypadku nie warto oszczędzać na naprawie sprzętu. Może uda się raz, uda się dwa razy nawet, a za trzecim razem pożegnamy się ze sprzętem — podczas gdy w autoryzowanym serwisie zapewne zakończyłoby się na jednej naprawie. Autoryzowany serwis Apple zatrudnia jedynie specjalistów, którzy wiedzą dokładnie, co robią. Każdy serwis Apple wyposażony jest w oryginalne części i podzespoły pochodzące prosto od producenta (Informacje zaczerpnięte z: https://idream.pl/serwis/). 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here