Strona internetowa, która wywoła zainteresowanie odwiedzających w tak dużym stopniu, że niepotrzebna będzie jej płatna reklama w Google, to marzenie każdej firmy. By przekuć je na rzeczywistość, potrzeba wiedzy o tym, co obecnie najbardziej się liczy w projektowaniu stron.

Wysoki współczynnik UX

Co oznacza ten skrót, współcześnie coraz częściej przewijający się w rozważaniach o tworzeniu stron internetowych? UX to nic innego, jak user experience, czyli doświadczenie, jakie zyskuje użytkownik w wyniku kontaktu z przedmiotem, ofertą lub stroną.

Projektowanie stron www, które uwzględnia wieloaspektowość parametrów UX, wymaga znajomości rynku, talentu oraz zaangażowania. Przynosi jednak naprawdę imponujące rezultaty. Jako, że zadaniem projektanta UX jest stworzenie warunków, w których doświadczenie użytkownika strony będzie głęboko satysfakcjonujące, umiejętne korzystanie z tej koncepcji może zapewnić firmie rzesze długoletnich klientów.

Tworzenie stron internetowych – nowoczesny design

Projektowanie stron www to między innymi tworzenie graficznego designu strony we wszystkich jego postaciach – od wykorzystania zdjęć czy infografik, przez odpowiednią kompozycję kolorystyczną, aż po formę graficzną małych, ale istotnych elementów, jak przyciski czy logo. Nieumiejętnie umieszczona, zbyt ciężka lub nieodpowiednio podpisana w kodzie grafika jest w stanie zniweczyć całą resztę projektu, nawet, jeśli ta będzie bez zarzutu.

Jeżeli w zespole, któremu powierzamy projektowanie stron internetowych, znajduje się osoba z koniecznym doświadczeniem w dziedzinie grafiki na strony, możemy być spokojni o efekt (warto zapoznać się np. z działaniami zespołu https://creativium.pl/kompetencje/strony-internetowe/ ). Ważne też, by grafik uwzględniał w swojej pracy aktualnie popularne trendy, z których korzystają najczęściej odwiedzane strony, jak obecnie popularny nurt grafiki organicznej.

Content, który przyciąga

Nietrudno zauważyć, że żyjemy w prawdziwej epoce multimediów. Tym bardziej interesujący jest fakt, iż słowo pisane bynajmniej nie straciło na upowszechnieniu alternatywnych kanałów przekazu informacji. Tekst i wszystkie jego aspekty, jak forma, nasycenie informacją czy przekaz perswazyjny, ciągle się liczą – i ciągle sprzedają. To informacja, która liczy się przy projektowaniu stron internetowych.

Co więcej, algorytmy stosowane obecnie przez Google, niekwestionowanego monopolistę na rynku wyszukiwarek, od kilku lat wyraźnie promują treści, które są w stanie dostarczyć Internautom konkretnych, poszukiwanych wartości. Z tego względu tworzenie stron internetowych powinno odbywać się w ścisłej współpracy z dobrymi copywriterami czy content writerami, którzy są w stanie ocenić, jakiego rodzaju teksty przyniosą stronie wymierne profity.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here