Coraz chętniej i częściej imprezujemy na świeżym powietrzu. Z roku na rok rośnie liczba imprez takich jak festiwale, festyny, targi, konwenty oraz liczne inne. W rezultacie – zwiększa się ilość dostępnych na rynku produktów i urządzeń sprofilowanych właśnie pod kątem urządzania tego typu wydarzeń. Do tych zyskujących na popularności należą namioty gastronomiczne, które występują w najróżniejszych wariantach i rozmiarach. Korzystają z nich zarówno osoby prywatne, przygotowujące imprezy w wąskim gronie rodziny lub przyjaciół, jak i przedsiębiorcy poszukujący urządzeń przeznaczonych do wielokrotnego rozkładania, składania i transportu.

Namioty gastronomiczne – dostępne rodzaje i podstawowe parametry

Prawdopodobnie, z namiotami gastronomicznymi mieliśmy okazję już się spotkać. Często towarzyszą one takim wydarzeniom jak festiwale, festyny, imprezy plenerowe i licznym innym. Wykorzystywane są nie tylko do urządzania stoisk gastronomicznych, ale także innego typu stoisk komercyjnych – na przykład plenerowych sklepów. W wielu przypadkach wykorzystuje się je także w celu stworzenia potencjalnego zabezpieczenia przed opadami deszczu.

Wśród tych dostępnych na naszym rynku, znajdziemy najróżniejsze modele o odmiennych parametrach, rozmiarach i konstrukcji. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę, że namioty gastronomiczne mogą występować w wersji wyposażone w ściany lub ich pozbawionej. W tym drugim przypadku namioty mają odsłoniętą część stelażu, podtrzymującego zadaszenie.

Ściany w namiotach gastronomicznych są często opuszczane – co pozwala na ich rozwinięcie wtedy, gdy są potrzebne, lub ukrycie, gdy nie są. Możemy w ten sposób tworzyć wejście z tej strony, która akurat nam odpowiada. W wielu przypadkach mamy też do czynienia ze ścianami wyposażonymi w okna, co pozwala na stworzenie zabezpieczenia przed zewnętrznymi warunkami, nie pozbawiając nas jednak możliwości oglądania tego, co jest na zewnątrz.

Szybkie i łatwe w obsłudze namioty gastronomiczne

Niemal każdy namiot gastronomiczny jest prosty w rozkładaniu, jak i składaniu. Najczęściej, stosuje się w nich stelaż o tak zwanej konstrukcji nożycowej. Dzięki niemu namiot rozkłada się szybko i bezproblemowo. To czyni je dobrze dopasowanymi do potrzeb osób podróżujących – na przykład przedsiębiorców, którzy korzystają z namiotów w przygotowywaniu swoich stoisk na różnych targach.

W namiotach gastronomicznych stosuje się konstrukcję wykonaną z lekkiej stali lub aluminium. Dzięki temu namiot jest łatwy w transporcie oraz w czasie przenoszenia. Konstrukcja namiotu jest dodatkowo zabezpieczona przed korozją – nawet niesprzyjające warunki atmosferyczne nie będą stanowić zagrożenia dla kondycji namiotu.  

W wielu przypadkach, konstrukcje namiotów gastronomicznych pozwalają na ich łączenie i budowanie ciągów – podłużnych rzędów namiotów. W ten sposób, mamy możliwość stworzenia takiego stoiska, które będzie odpowiadać naszym potrzebom.

Szczególną zaletą namiotów gastronomicznych jest możliwość zamówienia takiego modelu, który będzie ozdobiony wybranym przez nas motywem – na przykład logiem naszej firmy. Dzięki temu namiot stanowi formę reklamy zewnętrznej, informującej potencjalnych przechodniów o naszej obecności.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here