O tym, co powinno decydować, czy biuro jest odpowiednie do prowadzenia działalności są przede wszystkim potrzeby firmy: w zależności od specyfiki branży i świadczonych usług – indywidualne. Na wymagane warunki przestrzenne będzie też wpływać filozofia przedsiębiorstwa: potrzeby związane z rozrywką pracowników w miejscu pracy, komfortem do pracy umysłowej czy wypoczynku po niej. Część zasad wynajmu właściwego biura można jednak uznać z uniwersalne. Jakie?

Przestrzeń

Przestrzeń w miejscu pracy odpowiedzialna jest w dużej mierze za efektywność, dlatego dobrze wybrać taką, która zapewni pracownikom przyjazne środowisko i przyczyni się do ich wydajności. Kodeks pracy przewiduje, że na jednego pracownika powinno przypadać minimum 10 metrów powierzchni biurowej. Dogodniejsze będzie zapewnienia przestronniejszego miejsca, w którym na jednego pracownika przypadnie ok. 18 metrów kwadratowych. Łatwo zatem przeliczyć, biorąc pod uwagę liczbę pracowników biura, jak dużej przestrzeni potrzebujemy.

Należy zadać sobie również pytanie, czego oczekujemy po przyszłym biurze: czy myślimy o gabinetach, czy może o open space. Badania wykazują, że system pracy gabinetowej sprawdza się lepiej niż praca wielu pracowników na przestrzeni otwartej. Open space wg brytyjskich badań zmniejsza efektywność pracy nawet o 15%! Biorąc pod uwagę specyfikę działalności, należy zatem głęboko zastanowić się, czy open space ma uzasadnienie.

Oprócz przestrzeni do pracy, warto zadbać również o przestrzeń do rozwoju, rozrywki oraz mieć wydzieloną w biurze część gastronomiczną, w której pracownicy mogą swobodnie przygotować i zjeść posiłek. Pokoje rozrywki, a również pokoje relaksu w nowoczesnych biurach są już standardem – to miejsca, w których można odetchnąć po wytężonej pracy, oderwać myśli, by po chwili wrócić do obowiązków z nową dawką energii.

Co ważne, jeśli chodzi o przestrzeń, należy sprawdzić, czy wynajmujący daje nam możliwości aranżacyjne, związane z przebudową, przesunięciem ścianek, odświeżeniem oraz czy realizacją zmian przestrzennych zajmie się wynajmujący, czy musimy zrobić to we własnym zakresie.

Lokalizacja

Niebagatelne znaczenie ma lokalizacja biura. Tu powinniśmy wziąć pod uwagę zarówno pracowników, dla których lokalizacja będzie mieć kluczowe znaczenie w związku z dojazdami, jak również klientów – jeśli zamierzamy spotykać się z nimi w przestrzeni biurowej, należy zapewnić łatwą komunikację. Dlatego przestrzenie biurowe najczęściej mieszczą się w centrach miast. W Warszawie, jedną z najbardziej obleganych dzielnic biurowych jest Mokotów. Wpisując do wyszukiwarki internetowej hasło: biuro do wynajęcia Warszawa Mokotów należy spodziewać się wielu wyników w przeróżnych opcjach cenowych.

Otoczenie

Tym co może zainteresować pracowników, jak również klientów jest dostęp do parkingu w bliskim otoczeniu biura oraz możliwość korzystania ze znajdującej się w okolicy oferty gastronomicznej: restauracji, kawiarni czy barów mlecznych. Wynajmując biuro w centrum miasta łatwo o lokale, natomiast nie zawsze możemy liczyć na bezpłatny parking dla pracowników. Dlatego warto zwrócić uwagę, czy biurowiec, w którym planujemy nająć powierzchnię dysponuje prywatnymi miejscami parkingowymi oraz czy konieczne jest uiszczanie dodatkowych opłat za parking w miejscu pracy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here