Kiedy zakładamy działalność, albo chcemy ludziom proponować swoje usługi wiemy, że jednymi z najważniejszych punktów jest dotarcie do jak największej liczby osób oraz zakodowanie się w ich głowach – że coś takiego jest, istnieje, działa. Mówią także, że reklama jest dźwignią handlu. Doskonale zdajemy sobie sprawę jakim medium jest internet.

Pytanie brzmi – jak skutecznie reklamować się w internecie?

Po pierwsze: strona internetowa. Nie ma nic ważniejszego niż odpowiednia strona www. Dlaczego? To ona często okazuje się naszą wizytówką, a ponadto znajduje się tam najwięcej informacji, których często szuka potencjalny klient. Powinna być przejrzysta, prosta, zawierać wszystkie wiadomości, które powinien wiedzieć nasz przyszły interesant. Najważniejsze także, aby dało się ją przejrzeć na telefonie – musi być odpowiednio przystosowana do otwierania jej w przeglądarce naszych smartfonów. W przypadku strony internetowej – lepiej zlecić to komuś, kto ma na ten temat pojęcie. Źle wykonana strona odstraszy, zamiast zachęcić.

Drugą ważną rzeczą okazuje się być pozycjonowanie, czyli to, jak strona będzie wyświetlała się w wyszukiwarkach. Doskonale wiemy, że najpopularniejszą z nich jest Google i to, że ludzie przeglądają tylko pierwszą stronę z wynikami, a nawet że ograniczają się tylko do dwóch pierwszych wyników. Dobrze jest więc posiadać na swojej stronie unikalne treści, które będą posiadały niezbędne słowa kluczowe, które pozwolą na wyższe wyświetlanie się w wyszukiwarce.

Jak to zrobić? Najlepiej nie bawić się w to samemu, ale skorzystać z firm, które się tym zajmują – a na rynku jest takich sporo. Albo nauczyć się pisać dobre teksty tzw. „pod SEO”. Nie jest to niemożliwe, ani specjalnie trudne. Na początku jest tylko trochę bardziej skomplikowane. Ale naprawdę warto, bo z pewnością przyciągnie wielu potencjalnych klientów.

reklama się w internecie

Strony branżowe? Dlaczego nie! Jeśli tylko zależy nam na pozyskaniu wielu klientów – dobrze zadbać o odpowiednią reklamę na stronach, gdzie wielu z nas szuka fachowców w danej dziedzinie. Można zainwestować w odpowiedni baner, pojawienie się w newsletterze, czy dodać tam swoją wizytówkę firmową.
To niezwykle ważne, bo im wyżej wyświetlamy się przeglądającym takie strony, im częściej, tym większa szansa, że trafią właśnie do nas, a nie do naszej konkurencji. A właśnie na tym nam zależy. Często takie reklamy rozliczane są w systemie CPM (czyli za tysiąc odsłon). Czasem nasze przychody po wyświetlaniu takiej reklamy okazują się dwukrotnie wyższe.

Najbardziej oczywista rzecz? Serwisy społecznościowe.

Nikt z nas nie wyobraża sobie teraz rano nie przejrzeć chociażby Facebooka. Dlatego właśnie takiego rodzaju strony stały się doskonałym narzędziem promocyjnym dla przedsiębiorstw. Dobrze prowadzona strona na wyżej wymienionym portalu potrafi zdziałać cuda. Oprócz tego posiadają na niej specjalne możliwości promowania po które warto sięgać – buduje to świadomość naszych przyszłych konsumentów. Jeśli się da – można próbować też na innych portalach np. Instagram.

Jeśli nie do końca wiemy jak się za to zabrać, albo chcemy, aby było to zrobione naprawdę dobrze – postarajmy się zatrudnić od tego odpowiednią osobę albo oddajmy się pod opiekę, specjalizującej się w tym, firmie.
Marketing szeptany to czasem jedno z lepszych wyjść, gdy nie wiemy na co postawić. Dobrze, jeśli przeprowadzany jest regularnie, ale nie w sposób nachalny co może odstraszyć, a także na odpowiednim poziomie. Zatrudnijmy kilka osób, albo spróbujmy sami – wystarczy pojawić się na różnych forach internetowych i w odpowiednich tematach delikatnie zapraszać do skorzystania ze swoich usług czy do, chociażby, przejrzenia oferty naszej firmy. Wydaje się proste? Bo takie jest. Ale przede wszystkim okazuje się być bardzo skuteczne.

jak skutecznie reklamować się w internecie

Blog to coś co może się opłacić. Do tego jednak potrzeba dobrych ludzi, którzy wiedzą co robią. Muszą znać się na danej branży, pisać z sensem i ciekawie, a także wykonywać to regularnie. Co czwarty Polak obecnie zajmuje się pisaniem bloga na jakiś temat, a każdy z nas codziennie chociaż raz wyszukuje informacji na dany temat, które zazwyczaj czerpie właśnie z artykułów na bloga.

Jeśli będą one odpowiednio napisane, dobrze wypełnione słowami kluczowymi, a ich tytuły będą trafiały w punkt – jest duża szansa, że będą go odwiedzać ludzie, którzy chętnie następnie skorzystają z Twoich usług lub kupią Twój produkt.
Internet to silne narzędzie, więc warto wiedzieć jak skutecznie reklamować się w internecie. Często jednak dobrze jest zlecić to zewnętrznej firmie bo źle przeprowadzone działania promocyjne mogą nam zaszkodzić, niż przynieść jakieś korzyści.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here