Reklama jest jednym z podstawowych działań niemal każdej firmy. Jej celem jest zdobycie jak największego grona klientów dla reklamodawcy przy jednoczesnym budowaniu marki. Jednak tylko reklama o właściwym zasięgu, która zostanie dobrze zapamiętana przez odbiorców może być skuteczna. Dlaczego warto jest reklamować się w kinach?

Przewaga reklamy kinowej nad promocją w innych mediach

Aby reklamę móc uznać za skuteczną należy przede wszystkim uwzględnić dwa aspekty: grupę docelową oraz siłę przekazu. Dobrze przeprowadzona kampania promocyjna dociera do potencjalnie najbardziej zainteresowanych osób, a jej potencjał do zapadnięcia w pamięć jest duży. Reklama kinowa ma w tym względzie wyraźną przewagę nad radiem, prasą czy telewizją. Decydując się na promocję kinową łatwo jest wydzielić grupę osób będącą jej celem, choćby poprzez dopasowanie produktu do rodzaju preferowanych gatunków filmowych. Co więcej, ludzi, do których faktycznie dociera przekaz można bardzo precyzyjnie policzyć, co w przypadku innych mediów jest zwykle zbieraną podczas badań deklaracją.

Reklama on screen jest zapamiętywana najsilniej, gdyż dociera do większej ilości zmysłów widza niż inne media, np. radio pobudza jedynie słuch. Poza tym promocja kinowa wymaga od ludzi skupienia uwagi. W przeciwieństwie do radia, które można wyciszyć czy reklamy w telewizji, podczas której zwykle przełącza się na inny kanał, w kinie człowiek wystawiony jest na bezpośredni przekaz reklamowy, właściwie bez możliwości jego uniknięcia. Wyciemnienie sali, duży wyraźny ekran umieszczony bezpośrednio przed oczami widzów i efektowne nagłośnienie sprawiają, że są oni maksymalnie skoncentrowani na komunikacie.

Co więcej, silne emocje sprawiają, że towarzyszący im kontekst zapamiętujemy szybciej, wyraźniej i na długo. Kino to dla ludzi miejsce rozrywki, dlatego przyjście na seans kojarzy się nam bardzo pozytywnie. U dużej części widzów efekt ten dodatkowo wzmacniany jest oczekiwaniem na wejście danego filmu do kin – zwiastuny filmów oglądane nawet z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem umacniają pozytywne emocje widza. Bardzo przyjemny kontekst emocjonalny jako tło dla spotu reklamowego wyraźnie zwiększa przyswajalność przekazu.

Cyfryzacja kina podstawą nowoczesnej, zoptymalizowanej reklamy

Współczesny marketing to umiejętność dostosowywania się do rynku na bieżąco. Dlatego niezwykle ważna jest możliwość skrócenia czasu oczekiwania na emisję reklamy do minimum. Oszczędność czasu i pieniędzy to priorytet. Pełna cyfryzacja kin z oferty Multikino Media pozwala przetransferować spot reklamowy klienta do formatu DCP niezbędnego do emisji materiału na wielkim ekranie w zaledwie 24 godziny. To z kolei zapewnia szybki start kampanii – już w ciągu 48 godzin od nawiązania współpracy.

100% cyfryzacja kin to także optymalizacja promocji. Wyraźna redukcja kosztów produkcji spotu, a także jednoczesny wzrost jakości dźwięku i obrazu pozwalają na otrzymanie lepszej jakości w atrakcyjniejszej cenie, co daje większą szansę promocyjną lokalnym przedsiębiorcom.

Reklamy w kinie mają wiele zalet. Wybierając taką formę promocji dla swojej firmy można skutecznie i w szybkim tempie zdobywać grono nowych klientów, a także zacieśniać więzi z obecnymi.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here