O tym, że swoją stronę należy pozycjonować, wie prawie każdy. Wielu chce dotrzeć na szczyt wyszukiwarki Google, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, co to faktycznie oznacza i co możemy na tym zyskać.

Pozycjonowanie stron to więcej klientów

Prawie wszyscy Internauci, którzy poszukują informacji, nie docierają nawet do drugiej strony w rezultatach Google. Zastanawiając się nad wyborem dostawcy pewnych usług czy towarów, z reguły wchodzimy na jedną z pierwszych pięciu stron wyświetlanych w wynikach wyszukiwania. Ma to związek nie tyle co z niechęcią dalszego przeszukiwania Internetu, a z chęcią wyboru najbardziej renomowanej firmy. Wyższa pozycja w wyszukiwarce kojarzy nam się z większą liczbą zadowolonych klientów i dłuższym czasem pobytu na rynku. Jest w tym wiele prawdy, choć nie możemy zapominać, że wysoka pozycja jest też skutkiem dobrego marketingu i podjęcia odpowiednich kroków optymalizacyjnych.

Bądź ekspertem w swojej dziedzinie

Nie każdy szuka w Internecie oferty usług i towarów, ale często także specjalistycznych informacji, jak pomóc sobie w życiu codziennym czy w pracy. Nie możemy zaniedbywać osób, które szukają u nas pomocy, a nie zakupów. Publikując wartościowe wpisy i artykuły, zyskujemy czytelników, którzy mogą nas polecić swojej rodzinie czy znajomym. Pośrednio ściągamy więc dodatkowych klientów. A oczywiście tutaj także działa mentalność, że im wyżej, tym lepiej. Nasze publikacje są odbierane jako bardziej rzetelne, co nie zawsze musi być zgodne z prawdą. Zwracajmy na to uwagę – jeśli będziemy dostarczać nieprawdziwe informacje, Internauci szybko nas opuszczą.

Darmowe polecanie

Pozycjonowanie stron ma ścisły związek z ilością linków, które prowadzą do witryny. Im jest ich więcej, tym lepiej, ale mechanizm działa także w drugą stronę. Im jesteśmy wyżej, tym więcej źródeł powołuje się na naszą stronę. Istnieje więc większe prawdopodobieństwo, że czytelnik innego serwisu skorzysta z takiego odnośnika i zapozna się z naszą ofertą. Możemy także sami proponować współpracę innym właścicielom stron internetowych. Zwróćmy uwagę, by:

  • były one powiązane tematycznie z prowadzoną przez nas branżą,

  • dotyczyły tej samej grupy odbiorców,

  • współpraca była naturalna, a nie wymuszona.

Nie zapominajmy, że bardzo silnym narzędziem są także fora internetowe. Tam możemy dzielić się informacjami i odsyłać Internautów do naszej witryny.

Jak pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie strony internetowej jest długotrwałym procesem, na który składa się wiele czynności – zarówno programistycznych, marketingowych, jak i biznesowych. Chcąc osiągnąć dobre rezultaty w krótkim czasie, warto zaangażować profesjonalną firmę, taką jak Extraseo, która zajmuje się pozycjonowaniem stron w Katowicach. Tylko wtedy będziemy mieli pewność osiągnięcia wymarzonej przez nas pozycji w wyszukiwarce Google, a tym samym zdobycia większej liczby klientów.

Pozycjonowanie stron nie jest procesem prostym. Konieczne jest posiadanie odpowiedniej wiedzy i umiejętności, by wynieść witrynę na szczyt w wyszukiwarkach. Z pewnością jednak takie działanie się opłaci. Wystarczy tylko obserwować, jak z dnia na dzień przybywa nam nowych klientów.

[Głosów:3    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here