Zrealizowałeś swoje małe marzenie, otworzyłeś własną działalność i chcesz dać się poznać odbiorcom z Twojego otoczenia? Robisz wspaniałe, regionalne rzeczy i zależy Ci na rodzimej grupie docelowej? Twój biznes nie jest jeszcze w fazie ogólnokrajowej? W takiej sytuacji, najbardziej skuteczne jest pozycjonowanie lokalne.

Co to takiego i jak się do tego zabrać? Przeciętny użytkownik internetu przegląda od 4 do 6 pierwszych wyników wyszukiwania. W związku z tym, dużą ilość wejść i sprzedaż generują strony pojawiające się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Prowadzisz aktywnie własną stronę i fanpage, ale po wpisaniu dedykowanej frazy, np. „wyroby regionalne podlasie”, mimo to Twojej strony nie widać na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Oznacza to, że silnik wyszukiwarki nie kwalifikuje treści jako wyjątkowych i wartych obejrzenia.

Biznes lokalny – jak najlepiej być widocznym w sieci?

Widoczność biznesu w internecie jest niezwykle ważna. Czasy, kiedy wyszukiwaliśmy interesujących nas produktów w dziale reklamowym książki telefonicznej minęły bezpowrotnie. Konsument potrzebuje również opinii innych użytkowników. W ten sposób wyrabia własny pogląd i skalę potrzeb. Dla biznesu oznacza to widoczność online poprzez tworzenie unikatowych, optymalnych treści, tak by silnik wyszukiwarki umieszczał stronę na samej górze. Składa się na to analiza SEO, optymalizacja SEO, strategia pozycjonowania, link building i content marketing. Wbrew ogólnym opiniom krążącym w sieci, pozycjonowanie biznesu lokalnego nie jest proste.

Oczywiście możemy spróbować działać samodzielnie, zwłaszcza na początku, kiedy nasza działalność generuje inne, ważniejsze koszty. Z pomocą przyjdą nam darmowe narzędzia, np. Seoptimer, i trzymanie się tych kilku, prostych wytycznych:

1) Optymalizacja SEO – tytuł strony i opis meta powinny przejrzyście określać rodzaj działalności, tak by odbiorca od razu wiedział czego może się spodziewać klikając w link, który prosto odzwierciedla profil strony.

2) Linkowanie wewnętrzne – polecanie innych treści znajdujących się na stronie, np. odsyłanie do listy produktów, cennika, etc.

3) Frazy kluczowe – słowa, których potencjalny klient używa do wyszukania potrzebnych treści.

4) Plan pozycjonowania – ostatnie, ale właściwie najważniejsze, to plan i budżet, czyli określenie celu i kwoty na to przeznaczonej.

Pozycjonowanie jest też procesem czasochłonnym. Pierwsze wyniki nierzadko widać dopiero po kilku miesiącach. Wysoką skuteczność osiągniesz podejmując współpracę ze specjalistami w tej dziedzinie. Firmy specjalizujące się w pozycjonowaniu posiadają szereg specjalistów strategii, SEO i marketingu. Więcej szczegółowej wiedzy znajdziesz na https://semcore.pl/.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here