Prowadząc sklep internetowy bez względu na to, w jakiej branży oraz jaki rodzaj asortymentu sprzedajesz, pakowanie towaru to niezwykle istoty element procesu sprzedaży, który wciąż jeszcze w wielu firmach kuleje. Być może zastanawiasz się w jaki sposób zwykły, nieistotny karton, może wpływać na sprzedaż Twoich produktów. Przecież to zakupiona rzecz jest dla klienta ważna i potrzebna, a karton to tylko opakowanie, w którym produkt dociera do odbiorcy. I właśnie o to chodzi. Tekturowe opakowania, w które sklepy internetowe pakują swoje produkty, mają za zadanie ochraniać zakupione towary, ale nie tylko. Opakowanie tekturowe, to pewnego rodzaju wizytówka firmy.

Pierwsze wrażenie może być tylko jedno

Wszyscy wiemy, jak ważne jest pierwsze wrażenie. Poznając nowych ludzi, staramy się zrobić dobre pierwsze wrażenie, zwłaszcza jeżeli zależy nam, aby znajomość dobrze się układała, jeżeli chcemy wzbudzić zaufanie, szacunek i sympatię drugiego człowieka. Zatrudniając w firmie przedstawiciela handlowego, zwracamy uwagę na jego nienaganny wygląd, dobre maniery, a także profesjonalizm i kompetencje. To on będzie reprezentował naszą firmę w kontakcie z klientami, będzie więc naszą wizytówką. W przypadku prowadzenia sklepu e-commerce to właśnie opakowanie jest naszą wizytówką, naszym przedstawicielem. Owszem, klient już zakupił towar, jednak to czy zrobi to znowu, zależy w dużej mierze od tego, jak będzie wyglądała przesyłka, która do niego dotrze. Oczywiście, że ważne jest zadowolenie z zakupionego towaru, jednak to właśnie opakowanie, ten pozornie nieistotny karton i sposób jego zapakowania jest odpowiedzialny za pierwsze wrażenie.

Jak pakować przesyłki w sklepach e-commerce

Jak pakować przesyłki w sklepach e-commerce?

Co zatem możesz zrobić, żeby Twoi klienci z podziwem i szacunkiem wspominali pierwsze spotkanie z Twoim opakowaniowym przedstawicielem?

  • Przede wszystkim postaw na jakość. Porównaj oferty różnych firm oferujących opakowania dla sieci handlowych, sprawdź jakość tektury, pomyśl o opakowaniach z drukiem offsetowym. Dobrej jakości karton zabezpieczy Twoje produkty w transporcie, nawet jeżeli paczka trafi na niefrasobliwego pracownika spedycji, czy firmy kurierskiej, jest szansa, że solidny karton obroni się przed przykrymi skutkami rzucania, przygniecenia czy upadku.
  • Zwróć uwagę na sposób pakowania i dobór opakowania do przesyłki. Uczul pracowników na to, aby precyzyjnie dobierali rozmiar kartonu do pakowanego towaru, jednocześnie unikaj „upychania” na siłę. Wszystkie skrajności mogą niekorzystnie wpłynąć na zachowanie paczki w transporcie, zwłaszcza w trudnych warunkach.
  • Zwróć uwagę na jakość taśmy pakowej, a także na sposób klejenia paczek. Aby zrobić dobre wrażenie, każdy element powinien być precyzyjnie przemyślany i wykonany według ustalonego schematu.
  • Zadbaj o rodzaj wypełnienia, jeżeli to możliwe postaw na wypełnienie ekologiczne, nadające się do recyclingu. Klienci są coraz bardziej świadomi, wybierając opakowania przyjazne środowisku, pokażesz, że polityka Twojej firmy jest odpowiedzialna.

Opakowania dla e-commerce – na co zwrócić uwagę?

Bez względu na to, czy prowadzisz mały sklep internetowy, czy dużą sieć hurtowni, jeżeli w zakresie Twoich usług jest wysyłka towaru do klienta za pośrednictwem kuriera czy firmy spedycyjnej, opakowanie to klucz do udanej transakcji. Firmy produkujące opakowania tekturowe oferują wiele rozwiązań, pozwalających wybrać takie, które będzie optymalne dla Twoich towarów. Dobrym pomysłem jest wybór opakowań dla sieci handlowych z drukiem offsetowym. Karton z nadrukowanym logo firmy jest rozpoznawalny i bardzo elegancki, dzięki czemu robi świetne pierwsze wrażenie. Warto zaopatrzyć się w różne rodzaje opakowań i dobierać je odpowiednio do wysyłanego towaru. Jeżeli w asortymencie naszego sklepu oferujemy towary o różnej wadze i gabarytach, warto mieć kilka opcji pakowania do wyboru. Do towarów ciężkich, najlepiej sprawdzą się kartony 7-warstwowe, dające maksymalne zabezpieczenie w transporcie, produkty lekkie możemy wysyłać w kartonach 3 czy 5-warstwowych,

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here