Coraz więcej działów marketingu zaczyna wdrażać w swojej pracy automatyzację procesów marketingowych. Jeszcze nie tak dawno była to zupełna nowość. Dziś jest czymś coraz bardziej powszechnym. Przede wszystkim dlatego, że coraz więcej firm prowadzących biznes online zauważa wymierne korzyści z automatyzacji działań marketingowych w sieci.

Czym jest marketing automation?

Odpowiadając na to pytanie, można ogólnie powiedzieć, iż marketing automation to takie działania marketingowe, których celem jest docieranie do konkretnych użytkowników ze spersonalizowanym komunikatem i we właściwym czasie. Wszystko to przekłada się na znaczne przyspieszenie wielu powtarzalnych czynności. Mowa tu m.in. o takich czynnościach jak zbieranie danych o użytkownikach, segregacja użytkowników na podstawie zebranych danych, wysyłka spersonalizowanych komunikatów mailowych, a także zmiana tych komunikatów w zależności od zmian dokonywanych przez użytkowników. Wykonywanie wszystkich tych czynności jest niezwykle czasochłonne. Dlatego w celu przyspieszenia tych procesów zdecydowanie lepiej jest wykorzystać nowoczesne rozwiązania informatyczne, dostępne m.in. na http://growinternational.eu/pl/. Z automatyzacji procesów marketingowych skorzystać powinny zwłaszcza te sklepy internetowe, których baza klientów rośnie w dość szybkim czasie. Oznacza to, że już wkrótce ręczna analiza danych o użytkownikach stanie się mało efektywna. To skutkować będzie miało skuteczną komunikacją z użytkownikami.

Spersonalizowana oferta

Automatyzacja marketingu przynosi wiele korzyści. Jedną z nich jest dokładna segregacja klientów, a tym samym możliwość stworzenia spersonalizowanych komunikatów. Użytkownicy wciąż są zasypywani różnymi komunikatami reklamowymi, w tym przez e-mail. Najczęściej wszystkie te reklamy są mało skuteczne. Powodem jest ich brak personalizacji. Użytkownik otrzymując maila z ogólnym przekazem reklamowym w większości przypadków nie jest nim zainteresowany. Dokładna segmentacja klientów pozwala na zmianę tej sytuacji. Posiadając dane o użytkownikach można tworzyć dla nich spersonalizowane treści reklamowe. Takie komunikaty cechują się dużo większą skutecznością. Dzięki temu można dostosować strategię e-mail marketingową do obecnych potrzeb i oczekiwań klientów.

Wzrost sprzedaży

Jak można się domyśleć, automatyzacja marketingu wpływa na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Przede wszystkim pozwala na odzyskanie porzuconych koszyków. To zdarza się w każdym sklepie online. Jednak marketing automation pozwala na zmniejszenie ilości porzucanych koszyków. Wszystko dzięki indywidualizacji procesów marketingowych. Posiadają i analizując dokładne dane o klientach wiadomo, w którym momencie porzucili koszyk, jakie czynności podejmowali wcześniej i później. Dzięki temu, w sytuacji kiedy dochodzi do porzucenia koszyka, można klientowi przesłać spersonalizowaną wiadomość, która często przekonuje go do powrotu do sklepu i dokończenia zakupów.

Dziś wyraźnie widać, że automatyzacja procesów marketingowych będzie się coraz bardziej rozwijać. Tym bardziej, że wciąż powstają nowe narzędzia, które w tym pomagają.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here