Reklama jest bardzo ważna w biznesie. Bez skutecznej reklamy można zapomnieć o tym, że nasza firma będzie rozpoznawalna, a także, że będziemy mieli wielu klientów, którzy chętnie skorzystają z naszych usług. Możemy reklamować się w różnego rodzaju mediach jak telewizja, radio, prasa, a także w Internecie.
O ile reklama w telewizji nie jest dostępna dla każdego, właśnie ze względu na jej koszty, które są bardzo wysokie, to reklama w radiu może być już w zasięgu wielu firm. Mowa szczególnie o lokalnych rozgłośniach radiowych, w których reklama nie będzie bardzo droga. Niektórzy porównują jej koszt z kosztem dobrej kampanii reklamowej w Google, bądź na portalu społecznościowym jakim jest Facebook.

Jaki jest koszt reklamy w stacji radiowej?

Wiele osób zastanawia się nad tym ile kosztuje reklama w radiu. Tak naprawdę wszystko zależy od tego, jak duży zasięg ma dana stacja radiowa. Lokalne stacje radiowe nie będą za pewne oferować zbyt dużych cen za reklamę na swoich łamach. Inaczej ma się sprawa w przypadku dużych stacji radiowych, które mają zasięg ogólnopolski. Jeśli jednak swoją ofertę kierujemy tylko do lokalnej społeczności i nie chcemy uderzać na rynek ogólnokrajowy, to nie ma potrzeby kupowania reklamy w dużych stacjach radiowych.
Reklama w radiu lokalnym to koszt około 5000 złotych za miesięczną reklamę.Czy jest to dużo? Wszystko zależy od tego, czy możemy sobie na taki wydatek pozwolić. Nieduże firmy zapewne nie poradzą sobie z takim wydatkiem. Te większe raczej chętnie z takiej formy reklamy skorzystają.

ile kosztuje reklama w radiu

Może lepsza jest reklama w Internecie?

Sporo osób zastanawia się nad tym, czy nie lepszym wyborem będzie zakup reklamy w sieci internetowej. Na przykład popularne są reklamy w portalach społecznościowych takich jak Facebook. Sporo firm decyduje się na taki krok, ponieważ reklamy w portalach społecznościowych są znacznie tańsze od reklam radiowych. Ich zasięg również jest ogromny. Szczególnie jest tak, gdy sprzedajemy jakiś produkt przez Internet. Jeśli tak jest, to możemy reklamować się w sieci dla ludzi z całego kraju. Nie ma sensu zamykać się na społeczność konkretnego regionu.
Reklama w sieci to niewielki koszt, w porównaniu do reklamy w radiu. Za około 1500 złotych możemy dotrzeć do dosyć sporej grupy odbiorców. Czy to duży koszt? Oczywiście, że nie!

Jakie firmy powinny reklamować się w sieci internetowej, a jakie w radiu?

Nie chodzi o zdolności finansowe firm, a o branżę, w której działają. Nie w każdym przypadku jest sensowna reklama w radiu, podobnie zresztą jak i w Internecie. Najlepiej jeśli w Internecie reklamują się te firmy, które mają do zaoferowania jakieś usługi związane ze światem online, bądź firmy, które coś przez Internet sprzedają. Wtedy reklama w sieci ma rzeczywiście jakiś sens.
Firmy, które zajmują się dużą produkcją na lokalnym rynku, firmy budowlane, przemysłowe itp., znacznie lepiej zrobią, gdy zdecydują się na reklamę w lokalnym radiu. Szczególnie wtedy, gdy sprzedaż internetowa nie jest przez nie prowadzona i nie jest w planach w najbliższej przyszłości!

reklama w radiu

Czy każdy z nas może zakupić reklamę w radiu?

W radiach reklama kojarzy się nam głównie z dużymi firmami, które znane są w całym kraju, a czasem również i na świecie! Tak naprawdę każdy z nas może kupić reklamę w radiu. Wystarczą odpowiednie środki pieniężne. Powszechną praktyką jest na przykład reklama radiowa w okresie świątecznym, gdzie prezydenci miast, bądź lokalni wójtowie składają życzenia mieszkańcom swoich gmin. Taka reklama nie może być bardzo droga, ponieważ w innym przypadku niewiele osób mogłoby się zdecydować na jej zakup.
Osoby prywatne czasami kupują czas antenowy, aby przeprosić najbliższą im osobę, powiadomić innych o jakimś niezwykłym wydarzeniu w ich życiu. Zdarza się to naprawdę rzadko ale się zdarza i warto wiedzieć, że taka możliwość jak najbardziej istnieje.

Koszt reklamy kiedy się może zwrócić?

Takie pytanie zadaje sobie prawie każdy, kto myśli o reklamie. Nie ma większego znaczenia to, gdzie zakupimy reklamę. Ważne jest to, aby się ona zwróciła i najlepiej, aby było to jak najszybciej.
Reklama zwróci się tak szybko, jak szybko zaczniemy sprzedawać reklamowany produkt bądź usługę. Aby zarobić reklama musi być interesująca i przyciągać uwagę. Z tego też powodu warto skorzystać z usług profesjonalistów od reklamy i marketingu. Oni doskonale zdają sobie sprawę z tego, co w dzisiejszych czasach przyciąga ludzką uwagę i co rzeczywiście może się sprzedać. Jeśli już korzystać z reklam w radiu, to koniecznie należy zlecić je profesjonalistom!

[Głosów:2    Średnia:2.5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here