SEO to skrót od angielskiego Search Engine Optimization. Polega na optymalizacji strony internetowej względem wyszukiwarki i działanie w jej obrębie tak, by cieszyła się jak największym zainteresowaniem. Przede wszystkim sprawia, że strona jest widoczna dla potencjalnych klientów. W każdej minucie powstają bowiem kolejne witryny, co znaczy, że bardzo szybko strona Twojej firmy może zniknąć wśród miliona innych pozycji znajdujących się w wyszukiwarce. Aby tego uniknąć, musisz dbać o dobrą jakość, oferować wartościowe treści i zainteresować się optymalizacją.

SEO to podstawa

Jedno nie ulega wątpliwości – SEO jest niezwykle ważne. Wszystko w myśl zasady, że im prościej znaleźć daną stronę internetową w wyszukiwarce, tym częściej ludzie będą ją odwiedzać. Tym samym wzrośnie też dla Twojej firmy szansa na sprzedaż większej ilości produktów czy zrealizowanie wyższej liczby zleceń. Nie każdy wie, że SEO to obecnie najmniej inwazyjna, a jednocześnie bardzo skuteczna reklama, która nie jest zamykana jak niechciane, wyskakujące okienko na stronie, ale wręcz poszukiwana przez klienta. 

Większy ruch na stronie

Prócz niechcianych reklam, które notorycznie wyskakują na stronach internetowych, są też takie, których potencjalni klienci sami poszukują. Dzieje się tak, gdy chcą zakupić odpowiedni produkt lub skorzystać z konkretnych usług. Warto więc, byś wykorzystał to w Twojej firmie. 

Dzięki optymalizacji pod względem SEO możliwe jest dotarcie do odbiorców poszukujących właśnie tego drugiego typu reklamy. Co więcej, SEO zwiększy ruch na stronie i rozpoznawalność, poszerzając pulę potencjalnych klientów, których będziesz mógł później zmienić w klientów płacących dzięki zastosowaniu innych narzędzi. Bardzo często pozyskiwanie klientów wiąże się z koniecznością poniesienia kosztów za kampanie reklamowe. Tymczasem pozycjonowanie w Google przy wykorzystaniu SEO sprawi, że znajdziesz się na wysokiej pozycji bez płacenia.

Większe zaufanie, budowane długofalowo

Mówi się, że w internecie można znaleźć wszystko. W większości przypadków to rzeczywiście prawda, dlatego ludzie chętnie korzystają z wyszukiwarki internetowej obojętnie, czy szukają danej usługi, czy produktów. 

Zadbanie o SEO firmy pozwoli Ci zbudować zaufanie klientów, którzy wierzą wynikom wskazywanym przez Google. Zazwyczaj przeglądają kilka pierwszych pozycji albo nawet decydują się na jeden konkretny link po przeczytaniu kilku zdań wyświetlających się w wynikach wyszukiwania. 

Właściwe pozycjonowanie stron firmowych to więc możliwość zyskania zaufania klientów. Co więcej, jest to korzyść na długie lata. Co prawda, by wybić się w Google potrzeba pracy czasem trwającej nawet kilkanaście miesięcy, za to wynik tych działań przeważnie jest długotrwały.

Większa rozpoznawalność marki

Dzięki SEO rośnie też rozpoznawalność Twojej marki, a to sprawia, ze klientów wciąż przybywa. Więcej klientów to z kolei większe zyski i większa renoma. Im więcej osób zna Twoją markę, tym większa szansa, że poleci ją kolejnym i że sam będzie powracać do oferty. 

Większa rozpoznawalność marki wiąże się więc także z możliwością stworzenia kolejnych źródeł rosnącej popularności. Chociażby wyższa pozycja w wyszukiwarce może sprawić, że kolejne osoby będą wchodzić na Twoją stronę, tym samym częściej udostępniając ją w social mediach, co pozwoli stworzyć kolejny kanał do pozyskiwania klientów. 

Przewaga nad konkurencją

SEO to także sposób na zyskanie przewagi nawet nad dużymi firmami, które zapominają o naturalnym pozycjonowaniu, stawiając jedynie na płatne reklamy Google. Tymczasem duże nakłady finansowe nie zawsze muszą oznaczać największą skuteczność – dużo mniejsze koszty niejednokrotnie przekładają się na lepsze efekty. SEO pozwoli Ci jednak nie tylko wygrać z konkurencją, ale nawet zdobyć większą część rynku. Wszystko dlatego, że odpowiednio zoptymalizowana strona będzie pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania – a jak już wspomniano, użytkownicy internetu zazwyczaj klikają tylko w kilka pierwszych linków. 

Większa satysfakcja klientów

Dla Google ważne jest, by odsyłać użytkowników do stron, z których będą oni zadowoleni, co pozwoli zadbać wyszukiwarce o dobrą reputację. Jeśli zauważy, że na stronie użytkownicy spędzają dużo czasu, będzie ona plasować się wyżej w rankingu. 

Jak powinno wyglądać SEO dla firmy?

Na SEO składa się wiele elementów. Wśród nich warto wyróżnić przede wszystkim wartościową treść. Z jednej strony tekst widniejący na stronie powinien być nasycony słowami kluczowymi, które są w największym możliwym stopniu powiązane z tym, czego potencjalny klient będzie szukał. 

Jednocześnie tekst powinien być przyjazny dla czytelnika. Tworząc treści trzeba zatem w pierwszej kolejności myśleć o użytkowniku, potem o robotach Google. 

Drugą, niemniej ważną treścią jest zaprojektowanie spójnej i intuicyjnej nawigacji na stronie, aby użytkownicy mogli szybko i łatwo dotrzeć do interesujących ich treści. 

SEO to więc klucz do podwójnego sukcesu – z jednej strony umożliwi Ci zajęcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce, a tym samym zwiększenie obrotów, z drugiej – zyskasz przychylność klientów i umocnisz pozytywny wizerunek  firmy.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here