Z pewnością wielu z Was zetknęło się z takim określeniem, jakim jest reklama kontekstowa. Co to jest reklama kontekstowa i jak ją rozpoznać? Na to pytanie, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Możemy jednak spróbować dowiedzieć się, co dokładnie będzie charakteryzowało reklamę kontekstową. W ten sposób, wiedząc, jakie są kluczowe elementy składowe, jeśli mowa o reklamie kontekstowej, będzie nam znacznie prościej określić to, czy pokazywany nam spot reklamowy jest reklamą kontekstową. Przyjrzyjmy się, jak to wszystko wygląda w praktyce.

Przede wszystkim – gdzie możemy zobaczyć reklamy kontekstowe?

Zacznijmy od zasadniczej kwestii a mianowicie od tego, gdzie najczęściej możemy zobaczyć reklamy kontekstowe. Nie jest chyba żadną tajemnicą fakt, że najczęściej, reklamy kontekstowe spotykamy kiedy przeglądamy Internet. W dużej mierze są nam one proponowane na podstawie tego, jakie strony najczęściej odwiedzamy w Sieci. Spróbujmy zobrazować ten mechanizm za pomocą prostego przykładu. Załóżmy, ze pan Jan Kowalski jest ogromnym pasjonatem kina i filmu.

Tym samym, bardzo często odwiedza on strony poświęcone filmom, czyta recenzje, być może jest nawet subskrybentem konkretnego kanału, na którym może posłuchać materiałów dotyczących wybranej przez niego dziedziny. Jak w takim przypadku będzie działała reklama kontekstowa? Przede wszystkim będzie ona pokazywana w trakcie, kiedy nasz Jan Kowalski będzie próbował włączyć filmy na You Tube. Algorytm tego serwisu będzie starał się dopasować reklamę do oczekiwań użytkownika, a tym samym – proponować mu takie produkty czy usługi, które potencjalnie mogą go zainteresować.

co to jest reklama kontekstowa

Jakie są zatem możliwości w przypadku naszego Jana Kowalskiego, jeśli chodzi o wybór najlepszej dla niego reklamy kontekstowej? Przede wszystkim, może być mu pokazywany wysokiej jakości sprzęt AGD – w szczególności telewizory. Innym typem reklamy kontekstowej w omawianym przypadku, może być np. sugestia skorzystania z promocji w danym kinie, czy też sieci sklepów, które oferują różnego rodzaju filmy na Blu-ray i DVD. Jaki jest cel takiej właśnie reklamy? Chodzi o to, że pan Jan Kowalski jest potencjalnym klientem marek, które proponują mu taką reklamę.Tym samym, znacznie bardziej wzrasta szansa na to, że zdecyduje się na wybrany produkt, a to przełoży się na zysk dla konkretnej firmy.

Inne przykłady reklam kontekstowych

Nie tylko na You Tube możemy zobaczyć przykłady reklam kontekstowych. Niezwykle często pojawiają się też one w momencie, kiedy po prostu, przeglądamy Sieć. Algorytm Google, dopasowuje reklamy do tego, jakie strony najczęściej odwiedzamy i na podstawie tego, wyświetla nam różne reklamy – w tym także kampanie AdWords. Najczęściej bowiem są one skonstruowane na podstawie analizy słów kluczowych.

Tym samym, jeśli Jan Kowalski wpisze w wyszukiwarkę frazę „najlepsze filmy polskie”, mogą mu się pojawić reklamy sieci sklepów, które mają takie właśnie filmy w swojej ofercie. Tak samo będzie to działało w każdym innym przypadku, jeśli chodzi o przeglądanie wyszukiwarki i odwiedzane przez nas strony. Google dobrze wie, jakie z nich najczęściej odwiedzamy i właśnie na podstawie tego, proponuje nam reklamy.

Reklama kontekstowa w kinie

Innym przykładem reklamy kontekstowej, są reklamy, które widzimy w kinie, tuż przed rozpoczęciem się seansu. To najczęściej reklamy produktów spożywczych, ale też banków czy usług związanych z rozrywką. Nierzadko są one związane z tym, kto jest sponsorem filmu. Jeśli np. bank czy jakakolwiek komercyjna stacja telewizyjna jest współproducentem wybranego przez nas filmu, możemy się spodziewać albo reklamy usług danego banku, albo zapowiedzi telewizyjnych, które będziemy mogli zobaczyć w danej stacji telewizyjnej.

reklama

Takie działanie jest bardzo efektywne, szczególnie, jeśli chodzi o kwestie propozycji telewizyjnych.Jeśli bowiem wybraliśmy się do kina, to znaczy, ze po prostu lubimy oglądać filmy. Co za tym idzie, możemy być potencjalnie zainteresowani tym, co przygotowała dla nas w swojej ramówce konkretna stacja telewizyjna. Warto też podkreślić, że banki, bardzo często partnerują różnego rodzaju programom związanym np. z zakupem biletu do kina po znacznie niższej cenie. Tym samym, jeśli wybraliśmy się do kina, także jest szansa na to, że skorzystamy z takiej czy innej promocji.

Reklamy kontekstowe są bardzo skuteczne, ponieważ trafiają do wybranego grona odbiorców, które może być realnie zainteresowane promowanymi usługami czy też produktami. Z reguły też, są to reklamy dopasowane do odbiorcy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here