Prowadzenie firmy nie jest sprawą łatwą. Poza obsługą klientów w większości biznesów trzeba nieustannie pozyskiwać nowych, a przy okazji nie można zapomnieć o trosce o tych obecnych klientach: należy zapewnić im takie doświadczenie kontaktu i współpracy z firmą, by chcieli wrócić tudzież polecić nasze usługi lub produkty znajomym. Ogarnięcie tego wszystkiego, a trzeba pamiętać, że dochodzi księgowość i wypełnianie przeróżnych dokumentów dla urzędów, nie jest sprawą prostą.

Z pomocą – zwłaszcza w działalności marketingowej – przychodzą nam nowe technologie. Profesjonalne projektowanie stron internetowych to duża branża, pełna wspaniałych specjalistów czyniących cuda. Dobra strona internetowa potrafi wręcz sama z siebie pozyskiwać nowych klientów. Mówi się wręcz, że bez strony internetowej w dzisiejszych czasach jesteś nikim, nie istniejesz, twoja firma nie liczy się rynku. Ale jakie – poza istnieniem – są zalety posiadania firmowej strony internetowej?

  1. Budowanie marki

Przede wszystkim strona internetowa daje twojej firmie rozpoznawalność. Wyraziste logo, chwytliwy slogan i intrygująca reklama to nie wszystko: musisz jeszcze zebrać je w całość. A gdzie to zrobisz, jeśli nie masz firmowej strony internetowej? Przekaz trafiający do klienta w wielu miejscach i z różnych źródeł musi się łączyć w jedną spójną całość.

  1. Popularność

Większość ludzi szukających produktów lub usług zaczyna swoje poszukiwania w Internecie. Nie wierzysz? A skąd wziąłeś ten poradnik, gdzie go czytasz? No właśnie. O to chodzi z nieistnieniem: jeśli nie można znaleźć cię w Internecie, to gdzie można cię znaleźć? Jak można pokazać istnienie twojej firmy swoim znajomym? Współcześnie bardzo wielu ludzi komunikuje się za pomocą internetowych komunikatorów także z ludźmi, z którymi regularnie widuje się na żywo.

  1. Informacja

Nawet jeśli twierdzisz, że przecież kawiarnia nie musi reklamować się w Internecie, to jesteś w błędzie. Dobra strona internetowa to nie tylko reklama, ale również informacja. Jeśli klient jest w stanie dowiedzieć się, jakie usługi czy produkty oferujesz, chętniej z nich skorzysta czy je kupi: będzie czuł się pewniej wiedząc, na co się pisze i czego może się spodziewać. Boimy się nieznanego – a przecież nie chcesz, żeby potencjalny klient się ciebie bał!

  1. Transparentność

Skoro już jesteśmy przy strachu, to strona internetowa może być narzędziem budowania zaufania u przyszłego czy obecnego klienta. Prezentując zrealizowane projekty czy oferowane na sprzedaż produkty możesz udowodnić, że nie sprzedajesz kota w worku. Dzieląc się na stronie internetowej opiniami innych klientów pokazujesz, że można ci zaufać.

  1. Zasięg

Nie mając strony internetowej trafisz ze swoją ofertą jedynie do tych ludzi, którzy mieszkają w okolicy siedziby twojej firmy. Jednak wychodząc z biznesem do Internetu możesz trafić do ludzi z całej Polski, a może nawet zza granicy! To oczywista korzyść dla sklepów prowadzących sprzedaż wysyłkową, jednak jaki z tego pożytek dla takiej na przykład restauracji? Ano taki, że ludzie coraz więcej podróżują, więc może kiedyś cię odwiedzą. Może nie. Ale warto próbować.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here