Już chyba nikt nie kwestionuje konieczności prezentowania swojej firmy w przestrzeni wirtualnej. Internet stał się bowiem miejscem, z którego każdego dnia korzystają miliony ludzi na całym świecie. To przestrzeń dla zabawy, nauki oraz nowoczesnego biznesu.

Warto reklamować się tam, gdzie spędzają czas nasi klienci. Dla wielu branż taką przestrzenią stają się obecnie social media. Jak z nich korzystać mądrze, by zbudować solidną markę o dużych zasięgach i dobrej konwersji? O tym napiszemy poniżej.

Potencjał social mediów dla biznesu

Portale społecznościowe przez długi czas były mocno niedoceniane przez przedsiębiorców, którzy widzieli w nich głównie możliwości dla branż rozrywkowych. Obecnie po ten kanał komunikacji sięga coraz szersze grono właścicieli firm.

Dlaczego? Warto choćby przyjrzeć się statystykom. Jak podają badania przeprowadzone przez Hootsuite na początku 2021, z mediów społecznościowych w Polsce korzysta aż 25,9 miliona osób, co stanowi niemal 69% populacji naszego kraju.

Oznacza to, że w tak znaczącej grupie użytkowników z dużą dozą prawdopodobieństwa można znaleźć swoich idealnych odbiorców, żywo zainteresowanych konkretnymi towarami lub usługami.

Promocja w social mediach – co można zyskać?

Social media to głównie przestrzeń do budowania bezpośredniego dialogu między marką a odbiorcami. To właśnie na firmowych profilach przekazuje się informacje o nowościach, ciekawych wydarzeniach lub porady eksperckie, które mogą pomóc rozwiązać problemy dręczące użytkowników, obserwujących daną stronę biznesową.

W social mediach trzeba aktywizować odbiorców, stymulować ich do reagowania i komentowania, by zwiększać społeczną świadomość marki, podnosić do niej zaufanie oraz tworzyć wokół siebie grono osób stanowiących naturalnych ambasadorów, chętnie opowiadających znajomym lub dzielących się z nimi tym, co znaleźli na danej stronie. Sporo na temat przydatności mediów społecznościowych w biznesie można przeczytać choćby na stronie: https://adriankolodziej.pl/blog/.

Budowanie obecności biznesu w social mediach – różne języki i style komunikacji

Aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki biznesowe w social mediach, trzeba dobrze się przygotować. Co zrobić? Przede wszystkim odpowiednio wybrać kanał do komunikacji. Mnogość portali społecznościowych sprawia, że początkujący przedsiębiorcy odczuwają pokusę, by prezentować się wszędzie, co nie zawsze się sprawdza.

W wielu sytuacjach lepiej skupić się na jednym, dwóch profilach, budowanych jednak systematycznie, profesjonalnie, w miejscu najczęściej odwiedzanym przez docelowych klientów. Dla każdej branży taka przestrzeń powstaje w innym miejscu. Specjaliści od finansów mogą sięgać po LinkedIna. Sektor modowy natomiast chętnie zwraca się w stronę Instagrama lub Pinteresta. Lokalne usługi, turystyka i gastronomia powinny pamiętać o gigantycznych zasięgach wciąż popularnego Facebooka.

Jakościowy content – czym musi wyróżniać się profil?

Skuteczny profil w social mediach to przede wszystkim taki, który generuje ruch – na samym fanpage’u oraz przekierowuje użytkowników na firmową stronę. Do tego celu przydaje się wartościowy content (teksty, zdjęcia, video), odpowiadający na potrzeby potencjalnych klientów i prezentujący profesjonalne oblicze firmy.

Treści muszą być wcześniej zaplanowane, dopracowane w szczegółach oraz regularnie publikowane, z częstotliwością dopasowaną do oczekiwań konkretnych odbiorców. Dzięki temu zwiększa się ich zainteresowanie i zaangażowanie, co z czasem przekłada się na wspomniane zaufanie, rozpoznawalność i zwiększoną liczbę konwersji. Równocześnie osoba prowadząca firmowy profil musi być na nim cały czas obecna – publikować, promować oraz odpowiadać na komentarze innych użytkowników.

Podstawą skuteczności promocji w social mediach jest zatem treść przygotowana z głową, która przyciąga uwagę odbiorców ciekawą formą oraz przekonuje ich do pozostania z marką na dłużej dzięki wysokiej wartości merytorycznej. Czy właśnie takie są już Wasze biznesowe social media?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here