Niezorientowani w szeroko rozumianym marketingu i niemający najmniejszej wiedzy na temat dziedziny Public Relations traktują logotyp jako standardowy znak firmowy, który jest malutkim symbolem danej marki, nie przykładając większej wagi do tego, co on prezentuje, jak wygląda i w jaki sposób został stworzony. W niniejszym tekście postaramy się udowodnić, nawet kompletnym laikom w wyżej wspomnianych branżach, że logo to coś więcej niż po prostu zwyczajny „znaczek”, który trzeba dodawać, bo dodają go wszyscy. Pokażemy, jak wiele rozmaitych funkcji może pełnić solidnie opracowany logotyp.

Żeby było cokolwiek

Największym błędem jest przekonanie, że logotyp wcale nie musi być wyszukany i – pewnie z tego względu, że chodzi o dość niewielki znak graficzny – stereotypowe myślenie, że można stworzyć byle co, aby tylko było, bo logo po prostu trzeba mieć. Jeśli sądzisz, iż konsument stanowiący potencjalnego odbiorcę Twoich usług, czy produktów nie zwraca uwagi na to, jakim logo posługuje się Twa firma i jaki symbol przyświeca Twej działalności oraz reprezentuje wypromowaną przez Ciebie markę, mylisz się. Nawet, gdy nie koncentrujemy się na zapamiętaniu logo, tak czy inaczej, wzrokowo, utrwala się dane symbole w naszej pamięci, a kiedy staniemy przed koniecznością znalezienia potrzebnego produktu bądź konkretnej usługi, od razu podświadomie wracamy do niegdyś zobaczonego logotypu. Już teraz rozumiesz, jak istotnym elementem marketingowym jest to banalne z pozoru tworzenie logo?

Twoja wizytówka

Kiedy popatrzymy na logo jako na znak szczególny naszej firmy, bo tym w zasadzie logo tak na dobrą sprawę jest, nie ma wątpliwości, że stanowi ono swego rodzaju wizytówkę realizowanej działalności. W końcu to coś, co towarzyszy prowadzonemu podmiotowi na każdym kroku – w reklamach, na ulotkach, na stronie internetowej, w szyldzie na budynku stanowiącym siedzibę, na opakowania produktów, w katalogu usług czy cenniku. Logotyp musi być zatem przemyślanym symbolem, który zostanie po pierwsze stosownie dopasowany, w zależności od charakteru przedsiębiorstwa, a po drugie starannie zaprojektowany i fachowo wykonany. Tym samym, warto korzystać z pomocy doświadczonych profesjonalistów typu marka Pirox, którzy służą swą pomocą na każdym etapie tworzenia logotypu. Pamiętaj, że logo to pierwszy sygnał wysyłany statystycznemu Kowalskiemu zwracającemu uwagę na Twoją markę. W związku z tym musi ono stanowić jasny komunikat na temat firmy, usługi czy wyrobów.

[Głosów:1    Średnia:2/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here