Telefonia internetowa wydaje się być wręcz oczywistym rozwiązaniem dla nowoczesnego biznesu. Coraz więcej firm docenia ją za wysoką funkcjonalność oraz oszczędności, jakie przynosi jej wykorzystanie. O VoIP powinni w szczególności pomyśleć ci, których biznes związany jest z utrzymaniem klientów za pośrednictwem kontaktu telefonicznego.

Telefonia VoIP to oszczędności

Każda firma, która do tej pory korzystała z tradycyjnych usług telekomunikacyjnych z pewnością doceni zalety VoIP. Stereotyp myślenia o centralach wirtualnych mówi o drogich inwestycjach w sprzęt i skomplikowanej obsłudze. Nic bardziej mylnego! Do jej uruchomienia nie potrzeba żadnych specjalistycznych urządzeń – opierają bowiem swoje działanie na łączu internetowym oraz chmurze. To, co jedynie musimy posiadać, to szybkie i stabilne łącze internetowe. Kolejna kwestia to sprzęt, na którym będziemy wykonywać i odbierać połączenia. Tu bez problemu sprawdzą się dostępne w firmie laptopy, komputery stacjonarne, smartfony czy tablety. Wystarczy zainstalować odpowiednie oprogramowanie lub apkę. Oszczędzać można także na połączeniach głosowych. Klienci otrzymują zazwyczaj możliwość dopasowania taryfy do swoich potrzeb – w zależności np. od tego, jaki rodzaj połączeń (wychodzących czy przychodzących) dominuje w ich działalności.

VoIP w pracy zdalnej

Wirtualna centralka z telefonią VoIP sprawdzi się szczególnie teraz, kiedy większość pracowników działa zdalnie, ze swoich domów. Każda pracująca w firmie osoba mająca dostęp do firmowego konta VoIP, będzie mogła korzystać ze wszystkich korzyści tej usługi – niezależnie od tego czy pracuje z biura, domu czy z każdego innego miejsca. Dzięki VoIP unikamy konieczności przekierowań, dodatkowych konfiguracji czy używania prywatnych numerów. Pracownik cały czas ma możliwość posługiwania się numerem firmowym. Co więcej – system kolejkowania stale przydziela go do obsługi połączeń przychodzących, a jego rozmowy są zapisywane w CRM.

Wsparcie obsługi klienta

Rozbudowana funkcjonalność to kolejny z atutów telefonii VoIP. Wirtualne centrale sprawdzą się zarówno w telekomunikacyjnej obsłudze biur, jak i w sprzedaży przez telefon. W biurze umożliwią bezproblemową pracę zdalną pracowników, dadzą możliwość korzystania z takich funkcji jak nagrywanie rozmów, przekierowania, komunikaty oraz dostęp do menu IVR.

Telefonia VoIP to także wsparcie obsługi klienta i sprzedaży przez telefon – niezależnie, czy jesteś początkującym startupem czy bankiem z tradycjami. Efektywna obsługa telefoniczna klienta często wiąże się z jego zadowoleniem, czyli ponownym korzystaniem z usług firmy, polecaniem jej oferty czy wystawieniem pozytywnej opinii online. Systemy VoIP dzięki takim usługom, jak kolejkowanie połączeń, przekierowania, interaktywne menu czy komunikaty głosowe, sprawią, że Wasi kontrahenci nigdy nie poczują się ignorowani. Wirtualna telefonia umożliwia ponadto analitykę przed i po połączeniu oraz integrację z CMR. Warto podkreślić, że wiele z tych funkcji nie wymaga żadnych dodatkowych opłat.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here