Rynek e-commerce w Polsce rośnie z roku na rok, a wraz z nim – liczba firm walczących o uwagę konsumentów. Zastanawiasz się, w jaki sposób zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku? Jak zapewnić Klientowi wyjątkowe doświadczenie już przy pierwszym kontakcie z produktem? Podpowiadamy.

Opakowania e-commerce – więcej niż zabezpieczenie produktu

Gdy prowadzisz sprzedaż online, z całą pewnością sięgasz po koperty wysyłkowe lub odpowiednio dobrane pudełka e-commerce – zależnie od specyfiki sprzedawanych towarów i wielkości paczki. Jeśli jednak myślisz o nich tylko w kontekście zabezpieczenia zawartości przed uszkodzeniem w transporcie, warto zmienić perspektywę. Spróbuj spojrzeć na opakowania e-commerce jak na wizytówkę Twojej marki oraz narzędzie do komunikacji z Klientami.

pudełka e-commerce

Jak to działa w praktyce? Wyobraź sobie dwa scenariusze.

  1. Klient otrzymuje paczkę z Twojego sklepu w szarym, nieoznakowanym kartonie, zawiniętym w mało estetyczny sposób zwykłą taśmą pakową. Męczy się z jego otwarciem, ponieważ musi przeciąć taśmę lub rozerwać już pogniecione opakowanie.
  2. Klient dostaje przesyłkę w eleganckim pudełku wysyłkowym z dobrze widocznym logo Twojej marki. Od razu wie, co to za paczka i jaka jest jej zawartość. Wygodnie otwiera opakowanie dzięki specjalnej taśmie na kartonie. Towar wewnątrz jest dodatkowo zawinięty w papier pakowy z logo, a na wierzchu została umieszczona elegancka kartka z podziękowaniami za zakup i z kodem rabatowym na kolejne zakupy w Twoim e-sklepie.

Jak myślisz, w której z opisanych sytuacji masz większe szanse na to, że kupujący dobrze zapamięta kontakt z Twoim sklepem i zechce do niego wrócić? Odpowiedź jest dość oczywista, prawda? O to właśnie chodzi w tzw. unboxing experience.

Pudełka e-commerce – jaką odgrywają rolę w unboxing experience?

przesyłka w eleganckim pudełku wysyłkowym

W unboxing experience chodzi o doświadczenia klienta podczas odpakowywania paczki i samego produktu. Wbrew pozorom jest to bardzo ważny moment – chwila, która może zdefiniować stosunek odbiorcy do Twojej marki. Jeśli kupujący zauważy, jak dużą wagę przywiązujesz do pakowania towarów, może uznać, że:

  • produkty, które mu oferujesz, mają znacznie wyższą wartość – a w efekcie będzie za nie gotowy zapłacić jeszcze więcej;
  • szanujesz go jako Klienta, co sprawi, że poczuje się doceniony;
  • chętnie podzieli się doświadczeniami ze współpracy, bo otrzymana paczka robi wrażenie.

Te pozornie drobne elementy mogą się stopniowo przerodzić w sposób na budowanie silnej, lepiej rozpoznawalnej marki, a także pomóc wzmocnić pozycjonowanie produktów w segmencie premium. Dlatego inwestycja w wysokiej jakości opakowania e-commerce to sposób na lepszą sprzedaż i stabilniejszą pozycję na konkurencyjnym rynku.

Jak zaprojektować odpowiednie opakowanie e-commerce dla swojego sklepu?

opakowanie e-commerce

Zależy Ci na wyjątkowym Unboxing experience twojego Klienta? Przy okazji chcesz zadbać o optymalizację kosztów logistycznych czy uzyskanie precyzyjnie określonych celów wizerunkowych? Jeśli tak, najlepszym wyborem będzie zaprojektowanie w pełni spersonalizowanych opakowań e-commerce. Można to zrobić we współpracy z firmą, która specjalizuje się w projektowaniu i produkcji toreb, pudełek i innych opakowań z myślą o zapewnianiu wyjątkowych doświadczeń odbiorców np. Catipack.

Wspólnie z partnerem, który rozumie znaczenie Unboxing Experience, można sprawnie:

  • określić, jaki rodzaj opakowań e-commerce sprawdzi się najlepiej w Twoim sklepie;
  • ujednolicić wszystkie stosowane opakowania pod kątem brandingu – np. tak, aby pudełka e-commerce i koperty wysyłkowe miały podobną kolorystykę oraz były oznakowane identyczną grafiką;
  • zaprojektować każdy detal opakowania – od typu papieru czy kartonu, przez rodzaj zastosowanego uszlachetnienia oraz zadruku, aż po odpowiedni sposób pakowania czy dodatkowe elementy, które zwiększą komfort odpakowywania;
  • wpisać nowe opakowania w procesy logistyczne – tak, aby konfekcjonowanie i pakowanie towarów do wysyłki było sprawniejsze i kompleksowe.

Warto zainwestować czas i środki w taki proces, aby skuteczniej docierać do Klientów i sprawić, że chętniej wrócą do Twojego e-sklepu.

 

Artykuł sponsorowany

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here