Strategia marki to podstawa, jeżeli chcemy docierać z danym produktem do szerokiej grupy klientów. Dobra i skuteczna strategia pozwala na zwiększanie jej rozpoznawalności i świadomości, a także zaufania klientów. To głównie od niej zależy zainteresowanie produktem. Niezwykle ważne jest poświęcanie jej wystarczającej uwagi. Jak to robić?

Strategia marki – o czym warto wiedzieć?

Strategia rozwoju marki to inaczej sposób budowy jej tożsamości, który umożliwia wychwycenie mocnych stron, unikatowości w porównaniu z produktami klienta oraz dostosowanie do potrzeb zainteresowanych. Odgrywa ona ogromną rolę we wszystkich działaniach promocyjnych, a powinna opierać się na dopracowanych i przemyślanych podstawach. Tworzenie skutecznej strategii rozpoczyna się od wnikliwej analizy. Warto więc zadać sobie kilka pytań – między innymi do kogo zostaje ona skierowana, co stanowi jej największą wartość oraz jakie wzbudza emocje. Eksperci od marketingu radzą tutaj skupienie się na 5 podstawowych pytaniach – Co? Kiedy? Gdzie? Jak? Do kogo? Warto jednak nie ograniczać się do suchych faktów, ale dodać wartości, takie jak emocje.

Przede wszystkim klienci

Najważniejszym elementem w strategii marki jest klient – to, od niego zależy czy dana firma utrzyma się na rynku i będzie w dobrej kondycji. Źle dobrany target nie będzie reagował na kampanie promocyjną i uzna, że dany produkt nie jest dostosowany do niego. Warto więc unikać ogólników, ale starannie określić „klienta idealnego” – nie przez pryzmat metryk demograficznych, ale zainteresowań i zwyczajów zakupowych. Nierzadko warto przy tym skorzystać z pomocy specjalistów – firm, które oferują fachowe usługi, takich jak „Marketing Relacji”.

Jeżeli określimy już idealny target, warto zastanowić się, jakie emocje wzbudza nasza marka. Specjaliści wyróżniają 12 archetypów różniących się wizją – mogą one kojarzyć się między innymi z odkrywcą, mędrcem, opiekunem, bohaterem, buntownikiem lub władcą. Teoria ta jest swojego rodzaju drogowskazem, który pozwoli odkryć potencjał marki i wzmocnić jej znaczenie. Strategia rozwoju marki obejmuje też określenie tego, co oferujemy – czy będzie to coś nowego i odrębnego, czy też znanego, co wzbudza zaufanie klientów. Najważniejsze jednak jest pokazanie innym, co odróżnia nas od konkurencji, czyli przekonanie klienta, dlaczego powinien skorzystać właśnie z naszej oferty. Warto tutaj bazować na silnych atutach, a nie na pustych słowach typu: „najwyższa jakość” czy „najniższa cena”. O wiele lepiej postawić na konkrety, które łatwo zweryfikować.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here