Załóż sklep internetowy za 100 zł! Skorzystaj z super okazji i przygotuj swój sklep w internecie za grosze. To tylko niektóre z haseł reklamowych jakie docierają do osób, które rozważają myśl o założeniu sklepu internetowego. Niestety małe koszty i uruchomienie sklepu internetowego to pojęcia które wzajemnie się wykluczają. Ile kosztuje sklep internetowy, który będzie prezentował się profesjonalnie, który będzie miejscem gdzie internauci chętnie będą chcieli robić zakupy?

Nie można jednoznacznie określić kwoty jaką trzeba wydać na realizację sklepu internetowego. Wszystko zależne jest od wielu czynników. Po pierwsze budżet jakim dysponuje właściciel sklepu, po drugie branża w jakiej działa. Na końcu również należy zastanowić się nad tym komu zlecać poszczególne działania związane z realizacją takiego projektu.

Zakup domeny oraz miejsca na serwerze

Domeny są tanie, chyba że ktoś celuje w wyjątkowy adres internetowy sklepu, wtedy może spodziewać się większych wydatków, idących nawet w tysiące złotych. Zakup miejsca na serwerze będzie znośny cenowo. Grunt to jednak znalezienie takich serwerów, które działają bezawaryjnie, pozwalają na szybkie działanie sklepu. Oszczędzanie i próby osadzenia gotowego sklepu internetowego na darmowych serwerach nie są opłacalne.

Budowa sklepu internetowego czyli obowiązkowo wydatki odnośnie przygotowania całej struktury sklepu. Sklep internetowy musi być przyjazny dla klienta dlatego powinien prezentować się estetycznie, być funkcjonalny w obsłudze. Nie ma innej możliwości niż po prostu zlecenie profesjonalistom opracowania indywidualnego projektu. To największy wydatek, często idący w tysiące złotych. Alternatywą, szczególnie dla sklepów z branż niszowych, na początku drogi w e-handlu pozostaje możliwość skorzystania z gotowych skryptów. Wtedy koszty nie powinny przekraczać kilkuset złotych miesięcznie.

Tworzenie zawartości sklepu czyli dodawanie produktów wraz z unikalnymi opisami. Można to zrobić samodzielnie, można to zlecić fachowcom. Samodzielne przygotowanie opisów nic nie kosztuje, jednak zabiera sporo czasu. Przygotowanie opisów produktów przez osoby, które na tym się znają nie powinno kosztować więcej niż kilkaset złotych.

Promocja sklepu w internecie. Nawet działanie w niszowej branży nie zwalnia od odpowiednie promocji. Wszędzie jest konkurencja i najważniejszym zadaniem jest umiejętne wybicie się wśród pozostałych sklepów z podobną ofertą. Dlatego należy liczyć się z odpowiednim kosztami na promocję. Miesięczne wydatki na pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarkach to minimum kilkaset złotych. Do tego prowadzenie fan page na Facebook-u, które można zrobić samodzielnie (bez znajomości tematu jest to jednak ryzykowne) lub też skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych agencji interaktywnych. To będą kolejne wydatki ale równocześnie gwarantujące późniejsze korzyści.

Powyższe przykłady nie wskazują jednoznacznie ile należy przygotować pieniędzy na budowę sklepu internetowego. Każdy przypadek jest indywidualny. Kluczowym będzie aby nie oszczędzać w żaden sposób, nie szukać okazji do wykonywania wszystkiego jak najniższych kosztem. Ma być dobrze i profesjonalnie, a za rzetelne usługi trzeba godziwie zapłacić

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here