Generowanie leadów sprzedażowych to jedno z ważniejszych wyzwań dla firm świadczących usługi lub sprzedających produkty. Aby móc się rozwijać, realizować zamierzone cele i uzyskiwać przychody, przedsiębiorstwa potrzebują odbiorców. Proces pozyskiwania potencjalnych klientów jest właśnie generowaniem leadów.  W poniższym artykule zebraliśmy kilka sprawdzonych sposobów na zdobycie zainteresowanych i gotowych do konwersji użytkowników.

Generowanie leadów sprzedażowych dzięki stronie typu landing page

Sztandarowym przykładem narzędzia, którego celem jest generowanie leadów, są strony docelowe, czyli tzw. landing page. Ich zadaniem jest doprowadzenie użytkownika wprost do konwersji, czyli np. do pozyskania kontaktu do usera, zakupu przez niego produktu itp. Poprawnie skonstruowany i skuteczny LP powinien posiadać formularz kontaktowy, treść bogatą w informacje i zachęcającą do dokonania konwersji, przyciągającą wzrok grafikę oraz przyciski call to action (wzywające do działania). Zachęcając użytkownika do zostawienia swych danych, warto dać mu coś w zamian, np. bezpłatny dostęp do interesującego e-booka, webinarium czy demo produktu. Ważne jest również, aby strona lądująca była dostosowana w pełni do urządzeń mobilnych i szybko się wczytywała.

Blog firmowy sposobem na generowanie leadów

Głównym zadaniem bloga jest przede wszystkim budowanie wizerunku firmy jako eksperta w branży i zdobywanie grona stałych, lojalnych odbiorców. Poza realizowaniem celów content marketingowych, blog może służyć również jako źródło bezpośredniego pozyskiwania leadów. Aby uzyskać taki efekt, warto w treści wpisów zamieścić przyciski CTA zachęcające do działania, czy też nienachalne banery w artykułach i bocznych sidebarach.

Generowanie leadów b2b i b2c w social media

Media społecznościowe to narzędzie z wielkim potencjałem. Nie tylko budują rozpoznawalność i pozytywny image firmy w internecie, poprawiają zasięg i widoczność marki, czy umożliwiają łatwą komunikację z użytkownikami, ale również wspierają generowanie leadów b2b i b2c. Informowanie o promocjach, wykorzystywanie formularzy reklam kontaktowych Facebook Business, organizowanie konkursów i dodawanie ciekawych postów skutecznie pomoże w zdobyciu wartościowych konwersji.

Powyższe metody to jedynie kilka ze skutecznych sposobów zdobywania leadów sprzedażowych. Nie ma jednego, uniwersalnego przepisu na znalezienie potencjalnych klientów. Każdy biznes i branża są inne, dlatego warto wdrożyć kilka działań, aby w sposób maksymalny zwiększyć swe szanse na leady sprzedażowe.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here