Bezpieczeństwo w domu i firmie – jak o nie zadbać?

0
Bezpieczeństwo w domu i firmie – jak o nie zadbać?

Trzymasz w domu cenne przedmioty? Obawiasz się włamania i wykradnięcia kosztownego sprzętu z firmy? Dzięki monitoringowi na bieżąco sprawdzisz, kto znajduje się w Twoim mieszkaniu lub biurze. Przekonaj się, dlaczego warto wykorzystywać kamery, jakie modele są najlepsze oraz czym kierować się podczas zakupu. Poznaj też kilka dodatkowych funkcji urządzeń do monitorowania.

Targi jako narzędzie promocji – jakie formy reklamy wybrać?

0
Targi jako narzędzie promocji – jakie formy reklamy wybrać?

Targi mogą posłużyć jako skuteczne narzędzie marketingowe. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że nigdy nie przychodzi taki moment, w którym można zarzucić działania reklamowe. Więcej – każda okazja jest dobra, aby budować lub utwardzać pozycję marki. Również tej o ugruntowanej pozycji. Podczas targów można wykorzystać wiele narzędzi.

Jak prowadzić Instagrama aby rozkręcić swój profil?

0
Jak prowadzić Instagrama

Instagram cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Nie jest to już jedynie sposób na dzielenie się przeżyciami oraz fantastycznymi wspomnieniami ze swoimi znajomymi, lecz również sposób na wybicie się lub zarobek. Z Instagrama korzysta większość znanych publicznie osób, które codziennie wrzucają zdjęcia, na których możemy śledzić ich życie, codzienną rutynę bądź pracę. Samo prowadzenie konta nie jest niczym nadzwyczajnym, gdyż panel Instagrama jest bardzo prosty i instynktowy. Prawdziwą sztuką jest prowadzić swój profil w sposób, który zachęci naszych przyszłych obserwujących do poświęcenia swojego cennego czasu, do wybrania właśnie twojego profilu z setki tysięcy innych.

Jak się przebić na Instagramie i zdobyć dużo followersów?

W artykule przedstawię kilka punktów, na które warto zwrócić uwagę, a może to własnie ty stworzysz profil, który osiągnie sukces i zbierze wielu aktywnych obserwujących. Zapraszam do lektury, jak prowadzić Instagrama aby rozkręcić profil.

Pierwszym punktem, na który warto zwrócić szczególną uwagę jest wybranie tematu zdjęcia jakie chcemy wykonać. Na Instagramie krąży masa bezwartościowych zdjęć jedzenia, bądź widoku za oknem, który większość społeczności totalnie nic nie obchodzi. Postaraj się zrobić zdjęcie na temat, który ciebie by zainteresował, a na pewno znajdziesz ludzi z zainteresowaniami podobnymi do Ciebie, musisz znaleźć swoją niszę.

Kolejnym krokiem jest obserwacja trendów występujących na popularnych Instagramowych kontach. Warto również zwrócić uwagę na zagraniczne profile, gdzie większość rzeczy pojawia się szybciej i można w łatwy sposób przewidzieć co w danym tygodniu będzie cieszyło się największą popularnością. Jest to brutalne, ale Instagram promuje hasztagi, tytuły, opisy zgodne z najbardziej popularnymi trendami.

Ostatnią rzeczą jest promocja na Instagramie, czyli aktywność. Nie daj o sobie zapomnieć. Jeśli nie jesteś marką, która ma stałą grupę odbiorców, którzy o tobie pamiętają oraz czekają na wieści z twojej strony, musisz dbać o regularności. Zdjęcia wrzucane codziennie ułatwią tobie przebicie się przez ogrom innych profilów dostępnych na platformie.

Jak powinno wyglądać zarządzanie flotą samochodową?

0
Jak powinno wyglądać zarządzanie flotą samochodową?

Własna flota samochodowa nie jest już domeną wybranych, największych firm. Z powodu konieczności podróżowania do klienteli oraz wymaganej mobilności jest to często po prostu obowiązek przedsiębiorstwa. Oczywiście są od tego wyjątki – może być ona również po prostu (lub aż) czynnikiem motywującym organu dowodzącego biznesem. Jak zatem powinno wyglądać odpowiednie zarządzanie flotą?

Jak najbezpieczniej przechowywać dokumenty?

0
Jak najbezpieczniej przechowywać dokumenty?

Na co dzień posługujemy się szeregiem dokumentów. Najważniejszym z nich jest dowód osobisty, który potwierdza naszą tożsamość. Kiedy go zgubimy, musimy reagować, zgłaszając ten fakt na policję, bo niepowołana osoba może użyć naszych danych do niecnych celów. Dowód osobisty to zresztą tylko jeden z przykładów, bo każdy ważny dokument powinien być przez nas odpowiednio i bezpiecznie przechowywany. Czyli jak?

Marketing szeptany – na czym polega?

0
Marketing szeptany - na czym polega?

Obecnie branża marketingowa w dużej mierze przeniosła się do wirtualnego świata, w końcu z internetu korzysta coraz więcej osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane konkretnym produktem lub usługą. Z tego powodu osoby, które pragną zwiększyć zasięgi swojej firmy, powinny skorzystać z usług agencji, która specjalizuje się w działaniach w sieci. Może ona zaproponować różnego rodzaju opcje, jedną z popularniejszych jest marketing szeptany, który cieszy się coraz większym powodzeniem.

Skuteczny sposób na pozyskiwanie klientów

Agencje interaktywne, które w swojej ofercie mają również marketing szeptany (z ang. buzz marketing), zatrudniają w swoich szeregach copywriterów, wyspecjalizowanych w pisaniu pozytywnych opinii na temat produktu. Jednak tego typu marketing wcale nie jest prosty, powinien być przeprowadzony w taki sposób, aby z jednej strony przekonać osobę do zakupu produkty, z drugiej natomiast zawierać tylko prawdziwe informacje. Ogólnie buzz marketing polega na udzielaniu się przez copywritera w wątkach o tematyce związanej z produktem i polecaniu go. Jednak nie pisze on swoich postów jako przedstawiciel marki, tylko jako konsument, który wcześniej korzystał z produktu i teraz chce go polecić innym. Marketing szeptany może być przeprowadzany w/na:

  • portalach społecznościowych,
  • forach tematycznych,
  • komentarzach pod produktami.

Wizerunek marki

Wbrew pozorom w marketingu szeptanym nie chodzi wcale o natychmiastowy efekt, a bardziej o iWizerunek marki. Szczególnie produkty, które dopiero wprowadzane są na rynek powinny być objęte taką formą marketingu. Konsumenci czytając pozytywne opnie w różnych miejscach w sieci, powoli przekonują się do zakupu. Wszystkie posty publikowane przez agencję w ramach usługi składają się na internetowy wizerunek marki. Na buzz marketingu zyskają nie tylko firmy wprowadzające nowy produkt. Opcja jest polecana też w przypadku marek, które miały w przeszłości problemy z PRem i pragną na nowo zyskać w oczach klienta. 

Aby skorzystać z usług marketingu szeptanego, wystarczy zgłosić się do agencji świadczącej tego typu usługi. Firma zajmie się promocją marki kompleksowo, w zależności od potrzeb klienta zaproponuje różnego rodzaju usługi dodatkowe, np. pozycjonowane strony www czy aktywację profilu firmy na portalach społecznościowych. W zależności od agencji, koszt marketingu szeptanego może być inny, w przypadku połączenia kilku usług klient może liczyć dodatkowo na rabaty cenowe. Nie trzeba koniecznie korzystać z usług lokalnej agencji, większość prac bowiem przeprowadzanych jest zdalnie.

Czym są funkcje i ich deklarowanie w Pythonie?

0
Czym są funkcje i ich deklarowanie w Pythonie?

Dlaczego Python jest idealny jako pierwszy język podczas nauki programowania? Jest prosty, łatwy do zapamiętania i pozwala na stworzenie funkcji już po napisaniu pierwszej linijki kodu. Funkcje i ich deklarowanie w Pythonie uważa się za podstawę, którą warto poznać na samym początku – dzięki temu kodowanie będzie przebiegać płynniej i pozostanie bez błędów.

4 kwietnia – Dzień Geografa. Zobacz 5 pomysłów na prezent dla nastolatka

0
4 kwietnia - Dzień Geografa. Zobacz 5 pomysłów na prezent dla nastolatka

Geografia jest ciekawą nauką pozwalającą poznać świat, dlatego cieszy się zainteresowaniem wśród wielu młodych ludzi. Podczas zakupu prezentu warto mieć na uwadze pasje nastolatka i wybrać gadżet, który w interesujący sposób będzie do nich nawiązywał. Pomysłów na obdarowanie miłośnika geografii jest naprawdę dużo!

Czym jest hosting i jak go wybrać?

0
Konfiguracja hostingu

Choć internet jest obecnie bardzo powszechny, wiele pojęć z nim związanych pozostaje dla części osób nieznanych. Jednym z takich pojęć jest bez wątpienia hosting. W niniejszym tekście przedstawimy, co się pod nim kryje i co jest ważne przy wyborze hostingu.

Co to jest hosting?

    Najprościej mówiąc, jest to usługa polegająca na udostępnieniu na serwerze miejsca i zasobów, umożliwiających działanie stron internetowych. Dzięki temu dana strona internetowa działa przez całą dobę, co trudno byłoby osiągnąć, umieszczając serwis www na komputerze domowym czy firmowym — z chwilą wyłączenia urządzenia strona przestałaby działać. Serwery hostingowe natomiast działają niemal bez przerwy (więcej o tym w dalszej części tekstu).

Aktualnie można znaleźć wiele różnych ofert hostingu, które najczęściej wiążą się z podpisaniem umowy na rok. Dobrze jest więc dokładnie im się przyjrzeć i wybrać sprawdzony hosting dla swojej strony.

serwer strony

Jak wybrać hosting?

    Dobry hosting zapewnia prawidłowe działanie danej strony internetowej, co jest istotne właściwie dla każdej firmy. Poniżej przytoczymy ważne w procesie decyzyjnym kwestie.

Parametry serwera

    Jak już wyżej wspomniano, od sprawności serwera zależeć będzie poprawność działania danej strony internetowej. Oto najważniejsze z cech podawanych przez usługodawcę, które warto wziąć pod uwagę:

Stan techniczny — zarówno dyski twarde, jak i pozostałe podzespoły muszą być w dobrym stanie, aby serwer mógł sprawnie funkcjonować.

Uptime — przez to określenie należy rozumieć wyrażony procentowo czas bezawaryjnego działania serwera. Inaczej mówiąc, jest to gwarantowana dostępność usługi. Wartość tego parametru powinna wynosić 99% i dobrze jest sprawdzić, czy dana firma oferuje rekompensaty, jeśli wskaźnik ten spadnie poniżej tego poziomu.

Bezpieczeństwo — oferent hostingu powinien zapewniać pełną ochronę powierzonych mu danych, zarówno tych w formie papierowej, jak i elektronicznej oraz samych serwerów.

Szybkość łącza — szybkość i jakość połączenia internetowego firmy hostingowej przekłada się bezpośrednio na szybkość wyświetlania się danej strony. Zbyt wolne doczytywanie jej elementów prawdopodobnie zniechęci użytkowników do jej odwiedzania.

Transfer — jest to ilość danych, pobierana przez użytkowników w trakcie przeglądania strony. Oferty hostingowe przewidują jego miesięczne limity, przy czym 10 GB spokojnie wystarczy dla prostej strony z galerią zdjęć i kilkoma informacyjnymi podstronami. Ważne jest też, czy strona zostanie wyłączona od razu po przekroczeniu maksymalnego transferu, czy firma będzie wysyłać o tym fakcie powiadomienia i da czas na ewentualne wykupienie wyższego limitu.

Limit przestrzeni dyskowej — proste strony zajmują około 200 MB. Ich waga może jednak znacząco wzrosnąć, choćby przez założenie i korzystanie z firmowego e-maila pod jej domeną. Aktualnie najmniejszym standardem wielkości kont hostingowych jest około 1 GB, co powinno wystarczyć do obsługi nieskomplikowanych witryn.

Backup — standardowe oferty powinny zawierać opcję wykonywania kopii bezpieczeństwa umieszczanych na serwerach danych. Dobrze jest sprawdzić częstotliwość ich przeprowadzania.

Dostępne technologie — możliwości serwera muszą być dostosowane do strony WWW. Trzeba więc znać technologię, w jakiej wykonana jest strona i czy dana oferta hostingowa ją obejmuje. Głównie będzie tutaj chodzić o bardziej skomplikowane strony stworzone w PHP i MySQL.

Cena hostingu

    Rozstrzał między cenami hostingu jest dość duży — od kilkudziesięciu do kilkuset złotych rocznie. Trzeba jednak mieć przy tym na uwadze, że niższa cena idzie zazwyczaj w parze ze słabszymi parametrami serwera. Ten aspekt (koszt) jest też zależny od samej strony i ilości odwiedzających ją użytkowników. Przykładowo, dobry hosting klasycznej i prostej witryny www to kwota rzędu 50 do 10 zł brutto.

Oczywiście można też trafić na oferty darmowe. Choć na pierwszy rzut oka mogą kusić, wiążą się z nimi ograniczenia przestrzeni dyskowej, słaby transfer, zalew niechcianych reklam i wysoka awaryjność. Wszystko to bezsprzecznie zniechęci do odwiedzenia danej strony potencjalnego klienta, którego straci się już bezpowrotnie. Szczególnie boleśnie odczują to nowe przedsiębiorstwa, którym nie udało się jeszcze stworzyć podstawowej bazy klientów.

Hosting współdzielony, dedykowany czy VPS?

    Jeśli Twoja firma potrzebuje odrębnego dysku tylko do swoich potrzeb, warto rozważyć wykup tzw. hostingu dedykowanego. W jego ramach klient otrzymuje serwer tylko na swój użytek. Pozwala to uzyskać większą wydajność, a także decydować o wyborze systemu operacyjnego i oprogramowania. Opcja ta jest często wykorzystywana przez organizacje pozarządowe, duże i rozbudowane sklepy internetowe lub banki.

Inną alternatywą dla standardowego hostingu będzie też VPS (Virtual Private Server). Opcja ta jest pośrednią między współdzielonym a dedykowanym — serwer jest dzielony między różnymi użytkownikami, ale każdy z nich ma oddzielny system operacyjny i oprogramowanie. Zazwyczaj pojawiają się przy tym gwarancje określonych parametrów, zależnie od wykupionego pakietu.

Krajowy czy zagraniczny?

    Choć serwery w Polsce są coraz lepsze, hosting zagraniczny wciąż pozostaje dobrym rozwiązaniem dla bardziej wymagających. Zazwyczaj bowiem ma on lepsze parametry i uptime w podobnej cenie.

Poza samymi serwerami, ważną kwestią jest także szybkość odpisywania na pytania. Niestety krajowe firmy kuleją jeszcze pod tym względem i może to zająć nawet kilka dni, tymczasem obsługa zagranicznych hostingów może odpowiedzieć nawet w kilka minut. Minusem zagranicznych będzie jednak konieczność posługiwania się językiem obcym (zwykle angielskim), co stanowi pewną barierę. Obecnie traci to jednak na znaczeniu, gdyż coraz więcej osób posługuje się swobodnie przynajmniej angielskim.

Oczywiście ostateczny wybór jest tutaj kwestią całkowicie indywidualną.

Profesjonalnie podłączony serwer

Podsumowanie

    Zaistnienie firmy w internecie jest uzależnione od dobrze działającej strony www. Aby sobie to zapewnić, potrzebny będzie odpowiedni hosting, bez którego nikt jej nie zobaczy. Wybierając z licznych dostępnych ofert tej usługi, dobrze jest je dokładnie przeanalizować nie tylko pod kątem parametrów samych serwerów, ale także własnych potrzeb.

Pożyczki pozabankowe – poznaj 5 mitów i 5 faktów o nich

0
Pożyczki pozabankowe - poznaj 5 mitów i 5 faktów o nich

Szybkie pożyczki pozabankowe cieszą się coraz większą popularnością mimo tego, że wokół nich wciąż krąży wiele nieprawdziwych informacji. Ustalenie, co jest prawdą, a co nią nie jest, pomoże nie tylko rozwiać wątpliwości, ale również wziąć pożyczkę bezpiecznie.

ZOBACZ TEŻ